בעולם

אוקראינה בצרות? הצבא מדווח על מחסור בנשק ומכת עריקות קשה

יותר משנתיים וחצי עברו מאז פרוץ מלחמת רוסיה אוקראינה וכעת, נראה שמצבה של אוקראינה רק מדרדר. המפקדים בשטח מעידים על מורל נמוך, מחסור בציוד ומעל להכול מכת עריקות שפוגעת בהישגים שהצבא רשם עד כה | כל הפרטים
מערכת ice | 
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום pixabay, יוטיוב/ BBC News)
בעוד מספר שבועות, בישראל נציין שנה לפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', אך רבים כבר הספיקו לשכוח את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שפרצה לפני למעלה משנתיים וחצי. לאורך כל התקופה הצבא האוקראיני, הצליח בגבורה להדוף את הכוחות הרוסים במספר חזיתות לצד התקדמות רוסית בחזית המזרחית.
תחקיר חדש של רשת CNN, חושף שהמצב בשורות הצבא האוקראיני גרוע במיוחד. המלחמה הממושכת התישה את הלוחמים בשטח והצבא סובל כעת ממכת עריקות חמורה שגרמה לסגירתן של יחידות רבות.
המצב החמור ביותר נרשם בקרב היחידות הקרביות בחזית המזרחית בסמוך פוקרובסק ובמוקדים נוספים. בשיחה שקיימה רשת CNN עם שישה מפקדים שפועלים או פעלו באזור הם העידו שהתופעה הפכה נרחבת במיוחד בעיקר בקרב חיילים שרק לאחרונה גויסו לשורות הצבא.
אחד המפקדים, אמר בשיחה עם כתבי CNN כי: "לא כל החיילים המגויסים עוזבים את תפקידיהם, אבל הרוב כן. כשחבר'ה חדשים מגיעים לכאן, הם רואים כמה זה קשה. הם רואים הרבה מל"טים של אויב, ארטילריה ומרגמות. הם מתחילים לפקד, ואם הם שורדים וחוזרים מהקרב בשלום, הם לא חוזרים לעולם לשדה הקרב. או שהם עוזבים את עמדותיהם, או מסרבים לצאת לקרב, או מנסים למצוא דרך לעזוב את הצבא".
בתחילת המלחמה, אזרחי אוקראינה התנדבו בהמונם על מנת לשרת בצבא, אך בחלוף הזמן המדינה הבינה שהיא תאלץ לחוקק חוק גיוס חובה, כדי להמשיך לתפקד. החוק, נכנס לתוקפו בחודש אפריל האחרון ובעקבותיו המתגייסים החדשים מחויבים לשרת בצבא ובמידה ויבחרו לעזוב הדבר מהווה עבירה פלילית.
החודשים האחרונים בלחימה היו קשים במיוחד עבור אוקראינה. העיכוב בסיוע הצבאי מארה"ב הוביל למחסור משמעותי בציוד ותחמושת וירידה דרסטית במורל של הכוחות. ככול המצב נמשך הצבא החל לרשום הפסדים בשדה הקרב ויותר ויותר חיילים נטשו את העמדות. רק בתחילת השנה למעלה מ-19,000 אוקראינים מואשמים בכך שברחו משירות בצבא.
המפקדים מעידים שמצבת הכוחות בשטח, עומדת על יחס של חייל אוקראיני אחד על כל עשרה חיילים רוסים. עוד נטען שלעיתים, החיילים נוטשים את עמדותיהם מבלי לדווח לאף אחד, מה שרק פוגע בתקשורת שבין היחידות הלוחמות.
בשיחה עם CNN מפקד צבא אוקראינה, אלכסנדר סירסקי, אמר שלצערו הפרטים נכונים והעלאת המורל מהווה משימה מרכזית עבורו. בשיחה הוא ציין כי: "מבצע קורסק שיפר משמעותית את המורל של הצבא, ושל כל האוכלוסייה האוקראינית. אנחנו מבינים אחד את השני לא משנה עם מי אני מדבר, אם זה חייל רגיל, או מפקד חטיבה או מג"ד. אני מכיר את כל הבעיות שחווים המשרתים, החיילים והקצינים שלנו. הקו הקדמי הוא החיים שלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה