בעולם

רוסיה תוקפת בקייב; זלנסקי: "להביא כוחות עולמיים לבלום את הטרור"

גורמים אוקראיניים מסרו כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט יותר מ-10 טילי שיוט ולמעלה מ-10 טילים בליסטיים. פולין ויתר המדינות השכנות לחברות בנאט"ו הפעילו מטוסים לשמיים שלהן במהלך התקיפה הרוסית כדי "להבטיח את הביטחון במרחב האווירי"
מערכת ice | 
ארה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
על פי דיווח סוכנויות הידיעות הבוקר (שני) רוסיה ביצעה מתקפה נרחבת על קייב בירת אוקראינה. גורמים אוקראיניים מסרו כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט יותר מ-10 טילי שיוט ולמעלה מ-10 טילים בליסטיים. כתוצאה מהיירוטים, שני בני אדם נפצעו, ונגרם נזק למתקן מים ולתחנת רכבת תחתית.
אמש ממשלת רוסיה טענה כי התקיפה הלילה של אוקראינה על תשתיות בתחומה במהלך סוף השבוע הייתה הגדולה ביותר של קייב מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. בתגובה, מוסקבה תקפה את העיר חרקוב ופצעה עשרות. לפי דיווחים מהעיר, לפחות 47 בני אדם נפגעו בדרגות שונות, בהם חמישה ילדים.
 

הבוקר פרצו שריפות בקייב בעקבות המתקפה הרוסית, נפגעו בתים ותשתיות, והושמעו אזעקות במשך שעתיים לפני שחיל האוויר הכריז על "שמיים נקיים". פולין ויתר המדינות השכנות לחברות בנאט"ו הפעילו מטוסים לשמיים שלהן במהלך התקיפה הרוסית כדי "להבטיח את הביטחון במרחב האווירי".
 
גורמים רשמיים ציינו שהתקיפה הרוסית פגעה במרכז קניות ובמתחם אירועים בעיר, שם שהו אזרחים בעיסוקיהם היומיים. בעקבות התקיפה בחרקוב בסוף השבוע, נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, קרא למדינות המערב להעניק לאוקראינה את הנשק הדרוש לה גם לשימוש בעומק שטח רוסיה.
זלנסקי אמר בתגובה למתקפה על חרקוב: "נדרש להביא את כל הכוחות העולמיים האפשריים כדי לבלום את הטרור הזה".  לטענת זלנסקי, רק בשבוע שעבר רוסיה שיגרה 160 טילים, 780 פצצות אוויריות מונחות ו-400 מל"טים נגד ערים וחיילים באוקראינה. הוא קרא להחלטות על תקיפות ארוכות טווח נגד אתרי שיגור טילים רוסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה