קריפטו

רוסיה מתחילה להעביר תשלומים בינלאומיים בקריפטו, המומחים סקפטיים

רוסיה צפויה להתחיל היום בניסוי להעברת תשלומים גלובליים באמצעות קריפטו. זאת, במאמץ לעקוף את הסנקציות הבינלאומיות כנגדה
שרון בירקמן | 
ולדימיר פוטין והקריפטו (צילום pixabay)
בסוף יולי אושרה ברוסיה ונחתמה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין חקיקה המתירה תשלומים חוצי גבולות באמצעות קריפטו החל מה-1 בספטמבר (היום). החקיקה החדשה אינה מבטלת את האיסור הקיים על שימוש בקריפטו כאמצעי תשלום בתוך רוסיה. החוק אמנם אינו מפרט מטרות מדויקות, אך מהצהרות של מנהיגים רוסיים לאחרונה עולה כוונה להשתמש בקריפטו כדי להתגבר על הסנקציות. פוטין הודיע כבר ביולי כי המדינה תסדיר מסגרת משפטית לקריפטו כדרך תשלום בסוגיות בינלאומיות.
האופן שבו החוק יאפשר את התשלומים הללו עדיין לא ברור, כיוון שתקנות להסדרת הנושא טרם הותקנו. לא ברור גם כיצד יבחרו הבנק המרכזי והגורמים הרלוונטיים את חברות הקריפטו שייקחו חלק בניסוי.
כלכלת רוסיה ספגה פגיעה קשה כתוצאה מסנקציות שהטילו עליה ארצות הברית ומדינות נוספות לאחר הפלישה לאוקראינה. מאז פברואר 2022, רוסיה ספגה 16,500 סנקציות מארצות הברית, בריטניה, האיחוד האירופי, אוסטרליה, קנדה ויפן.

לורלי קנדי, מנהלת החקירות בחברת האנליזה Chainalysis, אמרה ל-CoinDesk כי "העברתו של החוק החדש בידי הממשלה הרוסית מעידה על המשך האסטרטגיה המתפתחת של רוסיה לעקוף את הסנקציות המערביות". על פי נתוני האיחוד האירופי, כמחצית מרזרבות המט"ח של רוסיה, כ-300 מיליארד אירו (332 מיליארד דולר), כולל 70% מהנכסים של המערכת הבנקאית הרוסית, הוקפאו. בנקים רוסיים נותקו ממערכת ה-SWIFT להעברת הודעות בין בנקים.
למרות כוונת החוק, מומחים מטילים ספק בהשפעתו על שיתוף פעולה עם שותפים זרים. לדברי קנדי מ- Chainalysis, שוקי הקריפטו אינם נזילים מספיק כדי לתמוך בהונאה בקנה מידה רחב. ואילו לדברי ג'ים מיגננו מארגון מחקרי המדיניות RAND, אם רוסיה תצליח לעקוף את הסנקציות, הדבר עשוי "להניע אכיפה אגרסיבית יותר או צורות חדשות של סנקציות" כמו סנקציות משניות, שמטרתן למנוע מהצדדים שלישיים לסחור עם מדינה שהוטלה עליה סנקציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה