בעולם

נתניהו על נאום ביידן: "המלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה"

נשיא ארה"ב ביידן חשף בנאומו את הצעת ישראל להסכם לסיום המלחמה, הכולל הפסקת אש מוחלטת בעלת זמן מוקצב, שחרור החטופים בתמורה לאסירים בטחונים, הגדלת הסיוע לעזה, ודיונים להפסקת אש ארוכת טווח. נתניהו הגיב: המלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, shutterstock)
אמש ( שישי) שעון ישראל, נשא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאום, בו חשף את הצעת ישראל להסכם המקדם את סיום המלחמה, וזאת על פי מספר שלבים.
בתחילה תהיינה הפסקת אש מוחלטת, שתכלול נסיגת כוחות ישראלים מהאזורים המאוכלסים, וכן חזרת תושבים עזתים לצפון הרצועה. לאחר מכן שחרור חלק מהחטופים בתמורה לשחרור כמה מאות אסירים פלסטיניים, וכן הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה לכ-800 משאיות ביום. בשלב הסופי, תתקיים החזרת כל החטופים, בהם כל הגברים והחיילים, וקיום דיונים לגבי הפסקת אש ארוכת טווח.
בנאומו טוען הנשיא ביידן כי בשלב זה של המלחמה, לאחר שמונה חודשי לחימה, ישראל מיגרה את החמאס, ושחמאס כבכר אינו בעל יכולת לביצוע מתקפה כמו בשביעי לאוקטובר.
ביידן מוסיף בנאומו כי הסכם זה טומן יכול להיות כולל בתוכו גם נורמליזציה פוטנציאלית עם ערב הסעודית, ושישראל יכולה להיות חלק מרשת כלכלית-ביטחונית כנגד איראן. ביידן מציין כי קטאר תהיה מחויבת שחמאס יעמוד בהסכם ולא יפעל צבאית, וכן שארצות הברית תוודא שמדינת ישראל תעמוד בהתחייבויות שלה.
עוד מוסיף ביידן לומר, כי אסור לאבד את הרגע הזה, וכי אם הזדמנות זו תנוצל, תהיינה הזדמנות לפתרון המצב גם מול לבנון.  עוד אומר שהוא יודע כי ישנם כאלו האינם מסכימים עם תוכנית זו ומעוניינים בהמשך לחימה, וכן מתייחס לאמירות של חברי הקואליציה בישראל על כך שהבהירו רצון למלחמה ארוכה וכיבוש עזה, וטוען כי החטופים אינם בסדר העדיפויות שלהם.
ביידן מפציר בממשלת ישראל לעמוד מאחורי העסקה, ואומר כי חייבים לתת לצוות המשא ומתן את המנדט לשאת ולתת.
בתגובה לנאום הנשיא ביידן, פרסמה לשכת ראש הממשלה:
''ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. 
לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה, לרבות השבת כל חטופינו וחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. 
המתווה המדויק שהוצע ע״י ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה.''
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם לא תהיה עיסקה ביבי לא יגיע לנאום בקונגרס
    ישראלי 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וישאיר את המזוודות של הכביסה בבית
    סגור