בעולם

ציר הרשע: זו המדינה שצפויה לספק נשק עבור איראן

משלחת כלכלית מצפון קוריאה יצאה לטהרן ל"ביקור פומבי נדיר". מומחה אמר כי הנסיעה מעידה על כוונתה של פיונגיאנג להרחיב ולהעמיק את יחסיה עם משטר האייתוללות הרצחני. לדבריו, בדיוק כפי שפיונגיאנג סיפקה למוסקבה נשק, היא יכולה לעשות זאת גם עבור טהרן "בתמורה לתגמולים כמו נפט וסיוע כספי"
מערכת ice | 
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
משלחת כלכלית מצפון קוריאה עזבה את פיונגיאנג לאיראן, כך מסרה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. בהודעה בת משפט אחד נמסר כי המשלחת, בראשות השר ליחסי חוץ כלכליים יון ג'ונג-הו, יצאה ביום שני לאיראן ל"ביקור פומבי נדיר", מבלי למסור פרטים נוספים.
מומחה בכיר במכון קוריאה לאיחוד לאומי, הונג מין, אמר כי הנסיעה מעידה על כוונתה של פיונגיאנג להרחיב ולהעמיק את יחסיה עם טהרן, אולי על ידי אספקת נשק שאולי יהיה לבירת הרפובליקה האסלאמית צורך בו בהתמודדותה עם ישראל. הוא הוסיף כי טהרן ופיונגיאנג הן בעלות ברית ותיקות ושיתפו פעולה בתוכניות נשק החל משנות ה-80.
 
לדבריו, בדיוק כפי שפיונגיאנג סיפקה למוסקבה נשק, היא יכולה לעשות זאת גם עבור טהרן "בתמורה לתגמולים כמו נפט וסיוע כספי". צפון קוריאה מוגדרת אחת המדינות השנואות בעולם, כפי שפרסמנו לאחרונה ב-ice. לאחרונה, ובמהלך נאום בפני הפרלמנט קרא מנהיג צפון קוריאה והשליט הבלעדי קים ג'ונג און לשנות את החוקה של המדינה כדי שדרום קוריאה תסומן כאויבת העיקרית של המדינה. בנוסף הזהיר השליט כי ארצו לא תימנע ממלחמה במידה ותתרחש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה