בעולם

דוחה: אנדרטה לזכר אלפי חסידי אומות העולם שהצילו יהודים הושחתה

האנטישמיות בעולם בכלל, ובצרפת בפרט, ממשיכה להרים את ראשה: אנדרטה לזכר יותר מ-4,000 חסידי אומות עולם צרפתים שהצילו יהודים בשואה,  הושחתה בפריז, אחרי שסומנו עליה עשרות סימני ידיים בצבע אדום, המדמים דם. כמו כן, אותם סימנים גם נצפו במוקדים נוספים ברובע המזוהה עם יהודים בעיר, כמו בתי ספר ופעוטונים
מערכת ice | 
אנטישמיות בצרפת (צילום מתוך טוויטר @AvivaKlompas)
האנטישמיות בעולם בכלל, ובצרפת בפרט, ממשיכה להרים את ראשה, אחרי שאתמול (שלישי) הושחתה בעיר הבירה, פריז, אנדרטה לזכר יותר מ-4,000 חסידי אומות עולם צרפתים שהצילו יהודים בשואה, עליה נכתב שמם.
על האנדרטה שהושחתה ניתן היה לראות עשרות סימני ידיים בצבע אדום, המדמים דם. וזה ממש לא הכל. בצרפת טוענים כי סימני ידיים דומים בצבע אדום נמצאו בעשרה מקומות נוספים, בהם גם בתי ספר ופעוטונים. סימני הידיים פוזרו על רחבי רובע המארה (הרובע הרביעי), בו מתגוררים הרבה מאוד יהודים.
השחתת האנדרטה וגילויי האנטישמיות הקשים בצרפת הגיעו כאמור אתמול, בתאריך ה-14 במאי, תאריך שמסמל את יום השנה לגירוש הגדול הראשון של יהודי צרפת תחת משטר הנאצים ב-1941.
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הזדעזע מהמקרים האנטישמיים שממשיכים להכות את מדינתו וגינה את האירועים האחרונים אחרי שמסר כי "השחתת קיר חסידי אומות העולם, סכר של הנאורות אל מול הנאציזם, היא פגיעה בזכרם של הגיבורים הללו ובזכר קורבנות השואה. לצרפת, כתמיד, עמדה נוקשה מול האנטישמיות המתועבת". שורה של ארגונים גינו את המעשה, בעיקרם כמובן יהודים, ועובדי עירייה בפריז כבר החלו בעבודה כדי להוריד את כל סימני הידיים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה