בעולם

יוליוס בר: "למרות הנתונים המעודדים הריבית צפויה לרדת רק ביוני"

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, מעריך כי הנתונים הכלכליים הטובים מהצפוי בארה"ב יקשו על הפד להוריד ריבית. למרות זאת, אנו מאמינים כי המצב עדיין נוטה לכיוון הורדת ריבית ראשונה בחודש יוני, ואחריה שתי הורדות ריבית נוספות, לפני הבחירות לנשיאות
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
פעילות הייצור בארה"ב, כפי שנמדדה בסקר של המכון לניהול אספקה ​​(ISM), חזרה להתרחב במרץ לאחר 16 חודשים של התכווצות. הנתונים הטובים מהצפוי מאתגרים את הציפיות שהפד יתחיל להוריד את הריבית בפגישתו ביוני. גם המחירים ששילמו היצרנים עלו במרץ לפי אותו סקר, מה שמצביע על כך שהאינפלציה תישאר מעל 2.5% בחודשים הקרובים.
הנתונים הכלכליים החזקים מגיעים בעקבות פרסום הדפלטור של פברואר להוצאות צריכה פרטית, שאישר כי האינפלציה בארה"ב עדיין קרובה ל-3%, בתחילת השנה. שיעור הליבה, שאינו כולל את רכיבי המזון והאנרגיה ההפכפכים, נותר על 2.8%, בעוד העלייה החודשית במחירים לפי מדד זה האטה מ-0.5% ל-0.3% בינואר.
 
נתוני שוק העבודה בארה"ב בחודש פברואר, כגון משרות פנויות ושיעור התפטרות, מספקים דווקא תמיכה מסוימת להורדת הריבית הראשונה של הפד ביוני. מספר המשרות ירד ל-8.756 מיליון, ושיעור הפיטורים נשאר על 2.2%, מה שמצביע על צפי צמיחה נמוך יותר בשכר ב-12 החודשים הבאים, מה שיתרום לביקוש חלש יותר וללחץ אינפלציוני נמוך יותר.
אנו ממשיכים לצפות להורדת הריבית הראשונה של הפד בפגישת ביוני, ולאחריה שתי הורדות ריבית נוספות של 25 נקודות בסיס כל אחת בפגישות ביולי וספטמבר. הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-6 בנובמבר יגרמו לפד להסס לשנות את הריבית בפגישה ב-7 בנובמבר ובפגישתם האחרונה בדצמבר 2024.
לפי הערכתו של קוהל, נתוני צמיחה כלכלית חזקים הם הסיכון הגדול ביותר להורדת ריבית והם עשויים לכופף את ידו של הפד. תקופה ממושכת של מדיניות מוניטרית הדוקה יותר בארה"ב על רקע צמיחה טובה מהצפוי, לא צפויה לפגוע בתיאבון לסיכון בשווקים הפיננסיים. אנו ממליצים להישאר מושקעים בסביבה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה