בעולם

כלכלת בחירות? ביידן העביר חבילת בזק בגובה 460 מיליארד דולר

הצעת התקציב החלקית של נשיא ארה"ב מכסה מימון לשישה תחומי ממשל מרכזיים, הכוללים צבא וחיילים משוחררים, חקלאות, מסחר, משפט, תחבורה, דיור ופיתוח עירוני ואנרגיה. הדמוקרטים דחפו להמשך המימון המלא של תוכנית סיוע מיוחדת במזון לנשים, תינוקות וילדים. הם גם השיגו זכיות בסיוע בשכר דירה ובשכר לעובדי תשתית 
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Alexandros Michailidis/ shutterstock)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם היום (שבת) על הצעת חוק של 460 מיליארד דולר לחוק, ובכך מנע השבתה חלקית של הממשלה שהייתה נכנסת לתוקף בסוף השבוע. הצעת תקציב חלקית זו מכסה מימון לשישה תחומי ממשל מרכזיים, הכוללים צבא וחיילים משוחררים, חקלאות, מסחר, משפט, תחבורה, דיור ופיתוח עירוני ואנרגיה.
ביום שישי בערב, הסנאט הצביע ברוב של 75 מול 22 לאשר את החבילה לאחר שהבית העביר אותה מוקדם יותר השבוע. ההסכם מסמן צעד קדימה בדחיפה להבטיח תוכנית תקציבית קבועה לשאר שנת הכספים, שהחלה ב-1 באוקטובר. שש הצעות חוק ההקצאות האחרות שמחזיקות במימון שאר הממשלה אמורות להסתיים ב-22 במרץ.
 
זו הפעם הרביעית השנה שבה הקונגרס נאלץ להעביר הצעת חוק הוצאות לטווח קצר כדי לשמור על מימון הממשלה ולמנוע השבתה. הדמוקרטים דחפו להמשך המימון המלא של תוכנית סיוע מיוחדת במזון לנשים, תינוקות וילדים. הם גם השיגו זכיות בסיוע בשכר דירה ובשכר לעובדי תשתית כמו בקרי תנועה אווירית ומפקחי רכבת.
בינתיים, הרפובליקנים גם התייחסו למחצית הראשונה של חבילת המימון כניצחון כשהכריזו על ניצחונות בבעלותם של חיילים משוחררים על נשק וקיצוצים במימון לסוכנויות ממשלתיות כמו הסוכנות להגנת הסביבה, ה-FBI והלשכה לאלכוהול, טבק, כלי נשק וחומרי נפץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה