בעולם

ביידן במהלך מפתיע: "להאיץ את אספקת הנשק לישראל"

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, נשיא ארה"ב נערך לספק לטובת המשך המלחמה בעזה תחמושת מדויקת בשווי עשרות מיליוני דולרים. הודגש כי אין חשש שהאמל"ח יפגע בזכויות אדם: "ישראל נוקטת בפעולה אפקטיבית כדי למנוע הפרות חמורות". במקביל, ההיערכות לפעולה ברפיח נמשכת
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
הוול סטריט ג'ורנל דיווח הבוקר (שבת) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נערך לספק לישראל "בדחיפות" משלוח של תחמושת מדויקת בשווי עשרות מיליוני דולרים. הדברים פורסמו חרף הלחצים להפוגה בלחימה שמפעילים האמריקנים על ישראל לצורך קידום עסקה. לפי הדיווח, שמצטט גורמים אמריקנים, ביצוע המשלוח עדיין נמצא בבחינה של הממשל ופרטיו עשויים להשתנות לפני אישור הקונגרס.
"המשלוח מעיד על מאמץ רחב יותר של ביידן להאיץ את אספקת הנשק לישראל", מסרו. משלוח הנשק, שלפי העיתון האמריקני פרטיו נוסחו על ידי שגרירות ארה"ב בישראל, מגיע לבקשת הממשלה. בפנייה של ישראל נכתב כי היא מבקשת "רכישה מהירה של אמצעי הלחימה הללו להגנה על ישראל מפני איומים אזוריים מתמשכים ומתהווים".
 
עוד הודגש כי אין חשש שהאמל"ח יפגע בזכויות אדם: "ישראל נוקטת בפעולה אפקטיבית כדי למנוע הפרות חמורות של זכויות אדם". מאז תחילת הלחימה, ארה"ב סיפקה לישראל יותר מ-20 אלף חימושים מדוייקים - ולפי ההערכות ישראל השתמשה בכמחצית מהאספקה. במודיעין האמריקני מעריכים כי התחמושת שנשארה עשויה לסייע לישראל ל-19 שבועות נוספים של לחימה בעזה. 

במקביל, בישראל נערכים לפעולה ברפיח, שם נותרו עוד ארבעה גדודים של חמאס. בינתיים בצה"ל ממתינים לפקודה לתחילת הפעולה המבצעית ברפיח - שמתמקדת בשני דברים עיקריים: ציר פילדלפי וטיהור העיר רפיח עצמה מגדודי חמאס. זאת, בנוסף לפינוי האזרחים העזתים לאזורים אחרים ברצועה. נוכח מספר הפליטים הגבוה שנמצא בשטח, בצה"ל יצטרכו לפעול ב"שיטת ח'אן יונס": חלוקת העיר לרובעים או אזורים, להודיע טרם כניסה לכל רובע - ואז לבצע מתקפה רחבה פנימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה