בארץ

ממשל ביידן במסר מאיים? שוקלים להאט את אספקת הנשק לישראל

גורמים אמריקנים שונים דיווחו ברשת NBC כי בממשל ביידן שוקלים להאט את קצב אספקת הנשק לישראל משום שלא מרוצים מהסיוע הישראלי לרצועת עזה. עם זאת, בבית הלבן מכחישים ומבהירים כי הסיוע נמשך כרגיל
מערכת ice | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
כבר מימיה הראשונים למלחמת חרבות ברזל אנו עדים לטענות שונות מהבית הלבן, על כך שמדינת ישראל חייבת להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה ולצמצם את הפגיעה באזרחים חפשים מפשע. למרות הבקשות החוזרות ונשנות, נראה כי בארה"ב לא מרוצים מהיקף הסיוע של ישראל לעזה, ולאחרונה דווח כי נשקלת החרפת צעדים.
ע"פ דיווח של רשת NBC, ישראל ממשיכה לבקש נשק לצורך המלחמה בעלות גבוהה, ובפנטגון שוקלים מחדש את היקף הסיוע במטרה ליצור מעין מנוף לחץ על הממשל הישראלי. לפי גורמים אמריקנים אשר מעורים בפרטים, הכוונה היא להעניק לישראל נשק רק במידה ותפתח מסדרות הומניטריים נוספים.
חשוב לציין כי ההחלטה על ההאטה כנראה לא תשפיע על נשק הקשור להגנה אווירית, אך היא תחול בעיקר על פגזי תותחים וערכות אשר מדייקות יעילותן של פצצות רגילות. "כפי שהנשיא הבהיר, הוא מאמין שהגישה שבה הוא נקט הייתה יעילה יותר. לישראל יש זכות ומחויבות להגן על עצמה מפני איום חמאס, תוך ציות לחוק ההומניטרי הבינלאומי והגנה על חיי אזרחים, ואנחנו נשארים במחויבותנו לתמוך בישראל במאבקה נגד חמאס", אמר בכיר בממשל.
חשוב להגיד כי בבית הלבן הכחישו את הטענות ואמרו כי נכון לעכשיו, אין שום האטה במשלוחי הנשק לישראל. עם זאת, בארה"ב לא מרוצים מההפרעות שיש בכניסה של המשאיות ההומניטריות לעזה עקב ההפגנות של קרובי משפחות החטופים במעבר כרם שלום – ומבקשים מישראל לטפל בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה