בעולם

כלכלת הונג קונג בקריסה? זו המדינה שמרוצה מהמצב

בשנים האחרונות, סינגפור והונג קונג מתחרות על תעשיות רבות. יותר ויותר חברות ביניהן מייקרוסופט ואלפבית, מעדיפות דווקא את סינגפור בשל יחסיה הטובים עם המערב ותרציני המס שהיא מציעה 

מערכת ice | 
סינגפור (צילום ויקיפדיה)
קהילת העסקים הבינלאומית הכריזה כי באופן רשמי היא מעדיפה להשקיע בכלכלת בעיר־מדינת סינגפור שם ממוקמים משרדיהם הראשיים של אלפי חברות בינלאומיות. בהונג קונג להבדיל, ישנם רק 1,336 משרדי חברות בינלאומיות. כך ע"פ  דו"ח של בלומברג אינטליג'נס על התחזקותה של סינגפור בתחרות על תואר הבירה הכלכלית המרכזית של אסיה.
"הונג קונג הפסידה בתחרות על ליבן של חברות בינלאומיות. יותר חברות, כולל חברות סיניות, מעדיפות את סינגפור בגלל יחסיה הטובים יותר עם המערב, מאגר הכישרונות הנרחב שלה, הכלכלה המגוונת ותמריצי המס. נוסף על כך, חברות מדרגות את סינגפור גבוה יותר בכל הנוגע ליציבות פוליטית וחופש, על רקע ההחרפה בסיכונים הגיאו־פוליטיים באזור". נכתב בדו"ח. 
סינגפור עדיפה על הונג קונג בכל הנוגע למס חברות. הונג קונג גובה מס בגובה 16.5%, ואילו סינגפור קיצצה את המס מ-17% ל-13.5%. נוסף על כך, סינגפור מציעה תמריצים לחברות זרות שמעוניינות להקים משרדים מרכזיים. 
בין השמות הגדולים של חברות בינלאומיות שביססו את המטה המרכזי שלהן באסיה בסינגפור נמנים: פד־אקס, מיקרוסופט, אלפבית, רולס רויס וג'נרל מוטורס. גם המשרדים של טיקטוק, ענקית האופנה שיין ויצרנית המכוניות החשמליות ניו ממקומות בסינגפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה