השוק

אילון מאסק מפסיד 56 מיליארד דולר: חבילת השכר בוטלה

בוטלה חבילת השכר של מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שהוא גם בעלי X וניורולינק, בהיקף של כ-56 מיליארד דולר. זאת לאחר שבית המשפט קבע כי הליך אישור השכר היה לא תקין כלל, משום שהיה מצוי בקשר קרוב עם אותם אנשים שקבעו את חבילת שכרו שאושרה ב-2018
מערכת ice | 
מאסק בצרות (צילום shutterstock, יוטיוב/ Real Time with Bill Maher)
בעקבות החלטת בית המשפט בדלאוור, ארצות הברית, בוטלה חבילת השכר של מנכ"ל טסלה, שהוא גם בעלי X וניורולינק, אלון מאסק בהיקף של כ-56 מיליארד דולר, זאת לאחר שבית המשפט קבע כי הליך אישור השכר היה לא תקין כלל, משום שהיה מצוי בקשר קרוב עם אותם אנשים שקבעו את חבילת שכרו שאושרה ב-2018.
השופטת נימקה את ההחלטה: "מאסק היה "מנכ"ל על" שאחז בכמה מעמדות המפתח המשפיעות ביותר בחברה, ונהנה מקשרים חזקים עם הדירקטורים שמונו לשאת ולתת מטעם טסלה, ושלט בהליך שהוביל את ההנהלה לאשר את חבילת שכרו.

כל זאת קורה כשברשימת עשירי העולם נרשם מהפך דרמטי בצמרת. לאחר תקופה רווית תהפוכות, החמישייה הראשונה עברה חילופי מקומות דרמטיים, כאשר על פי פורבס אילון מאסק איבד את תואר האיש העשיר בעולם וירד למקום השני, בעוד ברנאר ארנו חזר לפסגה אחרי הרבה מאוד חודשים.
ארנו עלה לפסגה עם עלייה של 107 מיליון דולר ביממה האחרונה וכעת יש לו הון של 207.7 מיליארד דולר בסך הכל, מאסק עם 204.7 מיליארד דולר בלבד. מדובר בפער של 3 מיליארד דולר לטובת הצרפתי שהיה עם הון של 3.5 מיליארד דולר פחות ביום שישי.
מאסק, מנכ"ל SpaceX וטסלה, שביקר לאחרונה בישראל, רשם בשבוע האחרון הפסד של 18 מיליארד דולר שעלול שהוריד אותו ממעמדו כאיש העשיר בעולם. טסלה הפכה ליצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם ומבטיחה גידול מכירות ללא תחרות.
 
נוכח גידול מכירות EV על ידי יצרניות רכב אחרות, טסלה נסוגה ביעדי המכירות השוריים הקודמים שלה ושולי הרווח שלה נשחקו, כך שעם פרסום דוחותיה לרבעון הרביעי מנייתה צנחה ב-4% במנייתה ו-5% לאחר המסחר, מה שככל הנראה פגע ברווחיו של מאסק באופן כה משמעותי. זהו השבוע החמישי ברציפות בו מאסק נוחל הפסדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה