השוק

המע"מ יעלה ב-1% - מה צפוי לשוק הנדל"ן?

לאור העליה הצפויה של המע"מ ל-18% ב-2025, בכירים בשוק הנדל"ן מסבירים מה יהיו ההשלכות לדעתם בתחום. "בשורה לא טובה לשוק הנדל"ן, המהלך יפגע גם בלקוחות שעומדים לרכוש דירה חדשה וגם באלו שכבר רכשו", מסביר מנכ"ל ובעלים דרא שיווק נדל"ן
מערכת ice |  8
נדל"ן בעליה (צילום shutterstock)
ע"פ  הפשרה שהושגה לאחרונה בממשלה, המע"מ יעלה באחוז אחד ל-18% החל משנת 2025, ונקודות הזיכוי יוגדלו בהתאם לרצון של נתניהו. בעקבות העלייה הצפויה, בכירים בתחום הנדל"ן התגייסו בשביל להסביר על ההשלכות הצפויות של המהלך.
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים דרא שיווק נדל"ן: "הצפי להעלאת מע"מ מ-2025 הינה בשורה לא טובה לשוק הנדל"ן ויפגע גם בלקוחות שעומדים לרכוש דירה חדשה וגם באלו שכבר רכשו. העלאת המע"מ תייקר  את הדירות בעוד 1% ומניסיון, העלות תגולגל על הצרכן הסופי, דבר אשר יוביל לפגיעה בלקוחות הפרטיים", הוא טוען.
"בנוסף, כל מי שרכש דירה ועדיין לא השלים את  התשלומים ישלם 1% יותר על יתרת החוב שלו בגין הדירה, סכומים שיכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים.  ידוע שהרבה קונים  רוכשים בתקופה זו  דירות במבצעי מימון של קבלנים ב- 20/80 או 10/90 מה שאומר שתשלום חלק גדול ממחיר הדירה נדחה למועד האכלוס ובשל כך עלול לספוג את העלאת המע"מ", מסביר ציון. אני מעריך שכל  מי שיש לו תשלומים לתחילת 2025 ,יקדים אותם  לשנת 2024 על מנת להימנע מהתייקרות המע"מ".
רוני כהן, מנכ"ל ושותף אלדר שיווק נדל"ן מסביר: "עליית המע"מ הצפויה בינואר 2025 תגרום כמובן קודם כל להתייקרות נוספת במחירי הדירות ולדעתי גם התגברות בקצב המכירות. בנוסף תביא לפגיעה בגמישות של רוכשי הדירות שכן גם מי שכבר קנה דירה ימהר להקדים את התשלומים הבאים ע״מ שעד סוף 2024 יכללו שיעור מע״מ של 17%".
יקי רייסנר, יו"ר ובעלים רייסדור: "עליית המע"מ באחוז בינואר 2025, תייקר את כל הדירות בישראל ותהווה הכבדה נוספת על רוכשי הדירות". בהמשך הוא מסביר: התייקרות זו תבוא לאחר עליית מחירים דרמטית נוספת השנה, הנובעת מגידול בעובדים זרים, המקפיצים גם הם את עלויות הבנייה בעשרות אחוזים - על מדינת ישראל צריכה לטפל בראש ובראשונה בנושא זה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    המעמ יעלה ב1%
    ניר 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לציבור יגלגלו 10% חזירות ישראלית טיפוסית
    סגור
  • 6.
    מעניים הקבלנים שמעלמים הכי הרבה מעמ גם במכירה וגם בקניה (ל"ת)
    דב 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מדינת גהנום יקרה
    איתן 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינת ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינת גהנום יקרה בטירוף. אין עתיד לדורות הצעירים, אין ביטחון לאזרחים, אין כלכלה בריאה ואין תוכנית חומש להבראת המצב. אז למה להשאר פה , כי זו ארץ האבות , שטויות במיץ עגבניות פשוט הצליחו להרוס בעשרים שנים האחרונות כל חלקה טובה.
    סגור
  • 4.
    סילוק משפחות מחבלים
    אני 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מענין מע״מ מענין עזה יהודה ושמרון לבנון לחסל עונש מוות וסילוק משפחות מחבלים עד הסוף לא לוותר
    סגור
  • 3.
    מעניין מאוד, הקבלנים והיזמים צופים עלייה במחירי הדיור..
    ישראלי מודאג 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האסימון נפל מזמן את זה כולם יודעים, עכשיו אתם מנסים למזער נזקים. הבועה כבר ריקה מאוויר עוד אחוז פחות אחוז זה לא משנה המחירים כבר נופלים וימשיכו עוד הרבה כי האנפלצייה בדרך ואתם תגלו שהבנק ששיחק אותה החבר הכי טוב שלכם הוא בעצם האוייב הכי גדול שלכם.
    סגור
  • 2.
    העלאת המעמ
    רח 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    העלאת המעמ משפיעה על כל התצרוכת של האזרחים. מהדירות שג העלאת המעמ מיקרת את הוצאות המחיה בכל התחומים.מי שיפגע הוא מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות שגם ככה קשה להם להתמודד עם יוקר המחיה.וכמובן תחום הדיור שיקשה בעיקר על הזוגות צעירים. ע
    סגור
  • דמגוגיה
    בובליל 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השכבות החלשות לא יפגעו מעליית המעמ, אולי בשקלים בודדים. חצי מההוצאות שלהם או יותר, הינן ללא מע"מ (ארנונה, שכירות, ירקות ופירות, וכו..) השאר זה מעט ואחוז אחד ממעט זה שקלים בודדים בשנה
    סגור
  • 1.
    לדפוק את קצבאות ה זקנה
    אהרון 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה יותר קל זה לדפוק את קצבאות ה זקנה ב עוד 1%ה תרופות עלו ב ספר הכל עלה אז קדימה עוד מס במקום לבטל משרדים מיותרים ו לקצץ ל אלה ש לא מועילים ו לא משרתים
    סגור