השוק

אסטרטג השווקים של בנק הפועלים: קצרו את תיק האג"ח הישראלי

מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מונה היום את העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל והסיכון מפני הורדת דירוג החוב של ישראל, כגורמים שמושכים לקיצור תיק האג"ח המקומי
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
חוסר הוודאות והנחת העבודה שהכלכלה הישראלית הולכת למקום לא טוב מביאה לעלייה בפרמיית הסיכון הבינלאומי של ישראל, וזה נתון לא טוב לקראת גל ההנפקות הצפוי של הממשלה.
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים כותב בסקירה השבועית שלו ללקוחות הבנק כי פרמיית הסיכון של ישראל בשווקים הגלובאליים עלתה השבוע, על רקע עליית המרווחים של אגרות החוב הקונצרניות בעולם, עליית המתיחות הגיאופוליטית במזה"ת והציפייה להנפקות גדולות של האוצר במט"ח בתקופה הקרובה.

שפריר מציין כי המרווח בין האג"ח הדולרית של ישראל לכ- 9 שנים ל-Treasury המקביל עלה בכ- bp5 ל- bp140 - בדומה למרווחי אגרות חוב של מדינות בדירוג BBB ושל אגרות חוב קונצרניות בדירוג BBB ל- 10 שנים שעומד על כ- bp.136. פרמיית ה- CDS של ישראל ל- 5 שנים עלתה בכ- bp2 ל- bp113 (מעל הפרמיה של איטליה ושל מקסיקו).
כששפריר משקלל את הנתונים הוא מגיע למסקנה שצריך לקצר את המח"מ בתיק האג"ח המקומי. שפריר כותב כי  "חוסר נכונות הממשלה לבצע קיצוצים תקציביים נרחבים בשנת 2024 והתארכות המלחמה, מגבירים את הסיכון להורדת דירוג האשראי של ישראל ע"י Moody's או Fitch – עובדה התומכת בקיצור מח"מ התיק".
צריך לזכור את האזהרה של בנק ישראל השבוע ולפיה "לתרחיש בו הממשלה נמנעת מביצוע התאמות תקציביות, צפויות להיות השלכות משמעותיות על הגרעון המבני ועל ההתפתחויות במשק. אלו עלולות להתבטא, בין השאר, בעלייה בפרמיית הסיכון של המשק, בירידה אפשרית בדרוג האשראי, בפיחות בערך השקל, בעלייה של הריבית וכן בעלייה באינפלציה". 
"בשורה התחתונה" כותב שפריר "אנו נותרים עדיין בהמלצתנו להחזקת התיק המקומי במח"מ בינוני בעיקר באמצעות אחזקה ישירה באגרות חוב באמצע העקום (אם כי הנטייה הנה למציאת תזמון טוב יותר לקיצור מח"מ התיק)" מסיים שפריר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה