השוק

בנק מזרחי טפחות: "הכלכלה הישראלית ממשיכה להפגין התאוששות מהירה"

אסטרטג העסקאות הראשי של בנק מזרחי טפחות יוני פנינג פרסם את התחזית שלו לשבוע הקרוב, וצופה שההתאוששות של הכלכלה הישראלית תימשך, למרות התמשכות המלחמה והפינויים מהצפון והדרום. יהיו לכך השלכות גם במדד המחירים שיפורסם בשבוע הבא
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
הכלכלה הישראלית ממשיכה להפגין התאוששות מהירה מאוד, למרות התמשכות המלחמה, והפינויים מהצפון ומהדרום. בכלל זה, מספר הישראלים אשר יוצאים את המדינה עלה בדצמבר ונצפה שנראה לזה גם השלכות במדד המחירים של החודש, אשר יפורסם בשבוע הבא.
במקביל, פדיון רשתות השיווק מציג תמונה לא עקבית משהו, בנובמבר, במידה רבה בשל תיקון העונתיות במהלך החודש. נתוני הרכישות בכ. אשראי, מאידך, דווקא הציגו  תמונה חזקה באופן בולט אל תוך דצמבר. 
האינדיקציות הראשוניות משוק התעסוקה המקומי, בינתיים, ממשיכות להציג התקררות בנובמבר. נצפה שהתיקון יהיה תלוי בהתקדמות המלחמה, ותמהיל התמרוץ לעסקים. 
בארה"ב, ה-Nonfarm ממשיך להצביע על המשך גיוס עובדים בקצב גבוה. אבל נתונים נוספים משוק התעסוקה מצביעים על התקררות מסוימת בתשלומי השכר הכוללים. כמו כן, ההתמתנות במספר העוזבים מיוזמתם תומכת גם היא בהערכה שנראה את השוק הזה מצטנן באופן מהותי בהמשך.
באירופה, האינפלציה הכוללת תיקנה מעט כלפי מעלה בדצמבר, בעיקר בגלל השפעת אפקט בסיס אנרגטי. מחירי רכיבי השירותים ממשיכים לעלות בקצב גבוה גם הם, ומעלים אצלנו ספקות ניכרים אם אכן נראה את ה-ECB מתחיל להוריד ריביות בקרוב, קל וחומר נוכח העלייה המחודשת במחירי התובלה הימית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה