השוק

בנק לאומי מעריך: "הריבית לא תרד בכל החלטה בשנה הקרובה"

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, עם הסקירה השבועית לאור הורדת הריבית בתחילת השבוע שעבר
מערכת ice | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
ד"ר גיל מיכאל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק אסטרטג הריביות של בנק לאומי פרסמו את הסקירה השבועית לאחר הורדת הריבית על ידי נגיד הבנק בתחילת השבוע שעבר. בבנק לאומי צופים כי בנק ישראל לא יוריד שוב את הריבית בכל החלטה במהלך השנה הקרובה.
בהודעת הבנק נכתב: "העלייה בריביות הריאליות לאחרונה (נסחרות מעל לרמה של 1% לאורך העקום כולו) תורמת לריסון המוניטארי ומאפשרת גמישות לבנק ישראל במדיניות הריבית, זאת בתנאי שהאינפלציה תמשיך להתמתן. בנק ישראל לא שינה את תחזית הצמיחה לשנת 2024 העומדת על 2%. מדובר בתחזית גבוהה מתחזית לאומי וניתן להסביר זאת בהערכה יוצאת דופן של בנק ישראל הצופה ירידה משמעותית של היבוא ב-2024."
"הרכישות בכרטיסי אשראי, במונחים ריאליים, התאוששו חלקית בנובמבר 2023, ונראה כי מגמה זו נמשכה גם בדצמבר. הענפים שנפגעו בעיקר מהלחימה הינם:  בנייה, תיירות וחקלאות. על רקע הירידה החדה בפדיון ענף יצוא השירותים והירידה בפדיון בענפי המשק בחודש אוקטובר 2023, בלט לחיוב ענף שירותי ההייטק."
"דו"ח התעסוקה לחודש דצמבר בארה"ב איננו "חזק" כפי שהמספר הכולל של תוספת המשרות מצביע עליו לכאורה. תוספת המשרות הייתה עם משקל גדול למגזר הממשלתי וענפים "לא מחזוריים" כמו שירותי בריאות וסיוע סוציאלי. תוספת המשרות בחודשים הקודמים עודכנה כלפי מטה ועליית השכר מתיישבת עם העלייה בפריון. כמו כן נרשמה ירידה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, שבלעדיה הייתה נרשמת עלייה של ממש בשיעור האבטלה."
"למרות שהשוק הוריד משמעותית את הסיכוי להורדת ריבית בחודש מרץ, אנו סבורים שבהיעדר נתונים אינפלציוניים חזקים, במדדי ה – CPI וה- PPI שיתפרסמו בקרוב, הפד עשוי לסמן את ההחלטה של חודש מרץ כהחלטה בה תחל הריבית לרדת. על רקע ירידת ריבית בנק ישראל בלטו האפיקים הקצרים בעקומים בירידת תשואות. בחלק הבינוני – ארוך נרשמה יציבות תוך נטייה לעלייה (בעיקר בשקלים הלא צמודים)."
"העלייה בכמות הנפקות האוצר, לפי שעה לא מביאה לעלייה משמעותית ברמת התשואות.  אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני, תשואות המק"מ מגלמות עוד ארבע  הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה. נראה שתסריט מותנה בירידה בסביבת האינפלציה, זאת לצד מדיניות פיסקלית אחראית של הממשלה. בציפיות האינפלציה הנוכחיות מומלצת אחזקה מאוזנת בין האפיקים."
"באפיק השקלי מומלצת בעיקר השקעה בטווח של 5 – 7 שנים. צמודי המדד מומלצים להשקעה במח"מ דומה. רמת המרווחים רשמה ירידה חדה במהלך השבוע. רמת המרווחים בשפל של יותר משנה. שוק ההנפקות ממשיך את חודש דצמבר וגם השבוע נרשם היקף גבוה של גיוסים. ברמת המרווחים הנוכחית מומלצת הקטנת החשיפה לאפיק. מומלצת השקעה בעיקר במח"מ קצר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה