השוק

אסטרטג השווקים של הפועלים: השוק מתמחר שתי הורדות ריבית בקרוב

מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים אומר היום שהשוק מתמחר שתי הורדות ריבית רצופות אבל הסבירות לכך אינה גבוהה; שפריר מזהיר מפני התקציב המרחיב וסירוב הממשלה לצמצם הוצאות לא נחוצות
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר העסקאות של בנק הפועלים אומר היום (ראשון) שהשוק מתמחר כרגע שתי הורדות ריבית רצופות אבל הסבירות לכך אינה גבוהה. שפריר אומר שסירוב הממשלה לצמצם הוצאות לא נחוצות למלחמה מגביר את הסיכון מפני הורדת דירוג החוב של ישראל.
"התקציב הפיסקלי המרחיב לשנת 2023, חוסר נכונות הממשלה לקיצוצים תקציביים נדרשים בשנת 2024 (במהלך אשר יוביל לזינוק בגרעון) והתארכות המלחמה מגבירים את הסיכון להורדת דירוג האשראי של ישראל ע"י Moody's או Fitch – עובדה התומכת בקיצור מח"מ התיק המקומי. נזכיר כי סוכנויות אלה הכניסו בחודש אוקטובר את ישראל ל- downgrade for review on Rating" הוא אומר.
שפריר אומר עוד לצורך מימון גרעון של כ-6% ותחת הנחות הפרטה של כ- 5 מיליארד שקל וגיוס (גדול מאד) בחו"ל בשנת 2024 של כ- 8 מיליארד דולר, האוצר יצטרך להנפיק בשנת 2024 כ- 175 מיליארד שקל בחוב הסחיר המקומי, משמע כ- 15 מיליארד שקל בחודש בממוצע, זאת (שוב) תחת הנחה שאין "הסלמה משמעותית" בלחימה בצפון.
צריך לזכור שהנחות העבודה שמציין שפריר מלמדות על שתי מגמות שצפויות לנו בתקופה הקרובה והן פועלות בכיוונים מנוגדים. הנושא הראשון הוא הורדת הריבית (אולי שתיים) של בנק ישראל שאמורה להביא לירידת תשואות בשוק האג"ח אולם במקביל הממשלה צפוייה ל"הציף" את השוק באג"ח שילחץ את התשואות חזרה כלפי מעלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה