השוק

אוהבים שוקולד? זינוק חד במחיר הקקאו עלול להוביל לעליית מחירים

בעקבות אירועי אקלים קיצוניים באפריקה יבולי קקאו רבים נפגעו. המשמעות? אנחנו הולכים לשלם הרבה יותר על שוקולד בשנת 2024. ע"פ דיווח של בלומברג, החוזים למכירת הקקאו זינקו ב-70% למחיר של כ-3,506 ליש"ט לטון – הזינוק החד ביותר בשנים האחרונות
מערכת ice | 
שוקולד (צילום vecteezy)
הזינוק החד ביותר משנת 2008: מחירי הקקאו שוב פעם עולים, וזו בשורה רעה במיוחד עבור צרכני השוקולד בעולם. הזינוק במחירים צפוי לפגוע בצרכנים בעיקר בשנה הבאה, משום שכרגע אצל יצרניות השוקולד יש עדיין מלאי שנרכז במחיר מוזל יותר בעבר, אך בהמשך הם ייאלצו לשאת בנטל עליית המחירים.
ע"פ דיווח של בלומברג, אחת הסיבות לעלייה הזו היא עקב הגשמים הבלתי פוסקים שירדו במערב אפריקה מקודם יותר השנה, אשר פגעו ביבולי הקקאו וגרמו להתפשטות מזיקים ומחלות. בנוסף, התקופה השנתית של רוחות הרמתן מאיימות לפגוע באופן קשה ביבשת שמתמחה בגידול הקקאו. בעקבות החשש, החוזים למכירת הקקאו זינקו ב-70% למחיר של כ-3,506 ליש"ט לטון – הזינוק החד ביותר בשנים האחרונות.
הבעיה העיקרית בגידול קקאו היא שרובו מיוצר בשתי מדינות בלבד – חוף השנהב וגאנה, והן מגדלות כ-60 מכלל התפוקה של העולם. אמנם מגדלים את הפולים במקומות נוספים בעולם, כמו גם בברזיל ואקוודור, אך אלו החלו רק לאחרונה להרחיב את אזורי הגידול שלהם ונאלץ לחכות מספר שנים עד שנזכה לתוצאות.
ניתן להניח כמובן כי ירידה בביקוש עשויה לסייע להוזלת מחירים בטווח הקצר, אך ההערכה היא שמאחורי החוזים על קקאו בלונדון יישארו מעל לרמה של 3,000 ליש"ט לטון עד למחצית השנייה של 2024. כמו בלונדון, גם בניו יורק החוזים עלו ביותר מ-60% השנה, מה שבדרך להיות הזינוק השנתי החד ביותר משנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה