השוק

בנק לאומי נכנס לתחום הטמפונים: במי יושקעו 81 מיליון שקל?

הבעת אמון משמעותית בפעילות ההיגיינה הנשים של עלבד: לאומי פרטנרס חתמה על מזכר הבנות לא מחייב להשקעה של 81 מיליון שקל בפעילות הטמפונים של עלבד; סך ההשקעה עשוי לגדול ל-140 מיליון שקל. לאומי פרטנרס, ביחד עם משקיע נוסף, ירכשו 35% שיעלו ל-40% מהונה המונפק של חברה חדשה שתוקם ע"י עלבד לתוכה
מערכת ice | 
בנק לאומי (צילום Magma Images, shutterstock)
חברת עלבד, חברה ישראלית ובינלאומית לייצור בדים לא ארוגים, מגבונים לחים למותגים פרטיים והספקית הגדולה לייצור טמפונים למותגים פרטיים בארה"ב, מדווחת על התקשרות במזכר הבנות לא מחייב להכנסת לאומי פרטנרס כשותף לפעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים).
על פי מזכר ההבנות, לאומי פרטנרס, ביחד עם משקיע נוסף שיהיה מוסכם על שני הצדדים, ירכשו 35% שיעלו לאחר מכן ל-40% מהונה המונפק של חברה חדשה שתוקם על ידי עלבד לתוכה תועבר פעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים) של עלבד, בתמורה לסכום כולל שינוע בין כ-81 ל-140 מיליון ש"ח, בהתאם לנוסחאות התאמת תמורה לפי תוצאות של החברה החדשה בשנים 2024 ו- 2025 וכן תקופת ריפוי של שנה נוספת במקרים מסוימים.

הוסכם כי תינתן ללאומי פרטנרס תקופת בלעדיות (no shop) אשר במהלכה עלבד לא תנהל משא ומתן עם צד ג' בקשר להשקעה או רכישה של פעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים). במקביל לעריכת בדיקת נאותות מצד לאומי פרטנרס, הצדדים ינהלו משא ומתן על הסכם מחייב, שחתימתו תהיה כפופה לקבלת אישור האורגנים המוסמכים של הצדדים והשלמתו תהיה כפופה לתנאים כפי שייקבעו בהסכם המחייב.  
עוד נקבע כי עלבד תעביר לחברה החדשה פריטי הון חוזר כך שבמועד השלמת העסקה יהיה לה הון חוזר נורמטיבי בסכום שייקבע בהסכם המחייב. במועד השלמת העסקה, לחברה החדשה לא יהיו חובות פיננסיים ו/או התחייבויות פיננסיות ונכסיה ופעילותה יהיו נקיים וחופשיים מכל שעבוד או זכות אחרת של צד שלישי. כמו כן, תקבל החברה החדשה מלאומי פרטנרס הלוואה בגובה 30 מיליון ש"ח, בתנאים שנקבעו, אשר תשמש למימון תכנית ההשקעות של החברה החדשה.
עלבד נחשבת לספקית הגדולה לשוק טמפוני ה-PL בארה"ב ובעלת מותגים חדשים בשוק טמפוני הכותנה האורגנית והמוליכים המתכלים. זאת במקביל, לפעילותה בתחום המגבונים באירופה, כחלק מאסטרטגיית המיקוד העסקי.  
יעקב חן, מנכ"ל עלבד מסר: "אנו שמחים לדווח על התקשרות במזכר הבנות עם גוף השקעות גדול ומוביל כלאומי פרטנרס ועל האפשרות שייכנס כשותף בפעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים). מזכר הבנות זה מעיד על הפוטנציאל העסקי שלאומי פרטנרס מזהה בשוק מוצרי ההיגיינה הנשית (טמפונים) וכן על האמון ששוק ההון רוחש לאסטרטגיה העסקית החדשה של עלבד ולאופן בה אנו מיישמים אותה בשיטתיות לאורך 2023".
עוד הוסיף: "עלבד מנהלת תהליך של מיקוד עסקי, במסגרתו השלמנו השנה את מכירת פעילות המגבונים של החברה בארה"ב, מתוך כוונה למקסם את פעילותנו בתחום מוצרי ההיגיינה הנשית (טמפונים), בין היתר גם על רקע יציאת מתחרה משמעותי מהשוק. תוצאות החברה משקפות גידול כמותי וכספי בהיקף המכירות שלנו בשוק הטמפונים בארה"ב, לצד שיפור שחווינו בעלויות הלוגיסטיקה וההובלה הימית שתרמו לשיפור מתמשך ברווחיות".
לסיום הבהיר: "בשנת 2023 החברה נהנית מעודפי ביקוש בעיקר בשוק הרשתות בארה"ב, ואלה לצד העברת פעילות האריזה של חלק מהמוצרים לאזור הסחר החופשי בירדן, מאפשרים לנו להגדיל ולחזק את מעמדנו העסקי והתחרותי בשוק חשוב זה. אנו מקווים להשלים את ההסכם עם לאומי פרטנרס והמשקיע הנוסף, באופן שיוכל לחזק את איתנותה הפיננסית של עלבד ולסייע בהמשך הצמיחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה