השוק

בנק מזרחי טפחות בגיוס ענק של כ-3 מיליארד שקל

עודפי המזומנים של המוסדיים מתחילים לתת את אותותיהם, ולאחר שהזרימו ביקושים של יותר מ-10 מיליארד שקל בהנפקה של בנק לאומי, הם הזרימו הלילה ביקושים של כמעט 4 מיליארד שקל לגיוס פיקדונות של בנק מזרחי טפחות
ניצן כהן |  1
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
המוסדיים מסתערים על המערכת הבנקאית, כאשר הלילה (רביעי) הם הזרימו ביקושי ענק של כ-4 מיליארד שקל כאשר הבנק לקח מתוכם כ-3 מיליארד שקל. מדובר בהזרמה שנייה השבוע במערכת הבנקאית, לאחר שבנק לאומי שבר שיא השבוע עם ביקושים של מעל 10 מיליארד שקל.
מה שקרה בהנפקה של בנק מזרחי טפחות כמו גם בהנפקה של לאומי היה שההכרה כי תוואי הריבית נמצא קרוב לשינוי מגמה, קרי קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שריבית בנק ישראל תתחיל לרדת בקרוב וזה אומר שהמוסדיים רוצים לקבע ריבית עכשיו.

השלב השני בסיטואציה הזו היא העובדה כי אצל המוסדיים הצטברו יותר מידי מזומנים אחרי שבחודשים אוקטובר ונובמבר הם הגדילו משמעותית את רכיב המזומן בתיק עד כדי שההיקפים הפכו להיות גדולים מידי.
כשמגיע בנק לשוק לאסוף כסף הרי שהמוסדיים בהינתן הנסיבות הקיימות, רוצים להעביר למערכת הבנקאית כמה כסף שהיא רוצה וכשאנחנו מדברים על בנק כמו מזרחי טפחות הרי שמדובר בתהליך מתבקש של הסתערות ולקחת סחורה מכל הבא ליד וזה מה שקרה הלילה בהנפקה של מזרחי.
מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי מסר כי ההתעניינות המוגברת של הגופים המוסדיים בהנפקה, מעידה על האמון הרב ממנו נהנה מזרחי-טפחות בשוק ההון, ועל הנגישות הרבה שיש לבנק למקורות מימון, זמינים וזולים יחסית, לצרכיו המגוונים.
את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו קפיטל, והיא בוצעה באמצעות מזרחי טפחות חברה להנפקות בע"מ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העובדים מצפים לבונוס מפנק
    מומחה 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור השנה הקשה שעברה עלינו ביחד עם התוצאות המעולות שהבנק הציג.
    סגור