השוק

האיום החות'י רציני? "אין מצור ימי - שמרנו על נתיבי הסחר"

ברקע האיום שמגיע מצפון תימן על ידי המורדים החות'ים על הכלכלה הישראלית, לאחר שהצליחו להפחיד מספר חברות שילוח ושינוע גדולות מהעולם, וגרמו להן לא לשלוח את האוניות שלהן דרך הים האדום, כעת יו"ר נמלי ישראל מתייחס לאיום
מערכת ice | 
עוזי יצחקי נמלי ישראל (צילום יחצ)
בעקבות האיום החדש במלחמה הזו שנפתח ממדינת תימן, או יותר נכון מהמורדים החות'ים בצפון תימן, על סגירת נתיב הסחר באמצעות ניסיונות למנוע מספינות משא להגיע לישראל ולפרוק את המכולות שעליהן, עולים חששות רבים על הפגיעה הפוטנציאלית בכלכלה הישראלית וכבר לא פעם נשמע המונח "מצור ימי" על מדינת ישראל.
היום (שלישי), יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, נשא דברים בוועידת ישראל לעסקים והתייחס לאיום החדש מתימן, ומנסה להרגיע מעט את החששות הרבים. 
בפתח דבריו אמר יצחקי: "בזכות התחרות בנמלי הים, יש גם בימים אלה רציפות תפקודית מלאה בכלל המרחבים הימיים. המשק ממשיך לעבוד ולתמוך בצבא בלחימה. מה-7.10 לא היה יום אחד שהיה חסר משהו בסופרים או בכל חנות. התפקוד של נמלי הים הוא ההשתקפות של התפקוד של המשק הישראלי. היתירות של הרציפים במלחמה הזו הוכיחו את עצמה. מידי יום אנחנו מכניסים ומוציאים בכל מרחב קרוב ל-20 אניות, גם תחת אש. אין היום פקקים במרחב הימי".
"חשוב לי להגיד, אין מצור ימי בעקבות האיום החות'י. סחורות ממשיכות להגיע למדינת ישראל. המשבר בים האדום הוא בעיה גלובאלית, מצרים נפגעה מאוד מהמשבר, כ-60 כלי שיט לא עברו בתעלת סואץ, המשמעות הכלכלית של כך היא 600 אלף דולר לכלי שיט אחד שלא עובר. העולם יודע וידע לטפל בזה. בנוגע לחשש מפני עליית מחירים אמר יצחקי: ״חברות הספנות הגדולות ספגו עד היום עד עליית המחירים, אני מציע להיות זהיר בנוגע לאמירות על עליית מחירים". הוסיף.
עוד הדגיש יצחקי כי "בזכות התחרות גם אין היום יותר תרבות ארגונית של להחזיק את השאלטר בנמלי הים. היום ענף פתוח לגמרי עם 6 נמלים מסחריים שרק אחד מהם ממשלתי. אין יותר מצבים שמשמרת ג' לא עובדת כי ליו"ר הוועד יש בר מצווה. אתמול בנמל המפרץ נחתם הסכם עם ההסתדרות הלאומית וגם בעניין הזה רואים תחרות בין הוועדים ועבודה ללא שום הפרעות".
עוד אמר יצחקי: "ההיערכות לחירום של משרד התחבורה וחנ״י הייתה טובה מאוד. חודש בדיוק לפני המלחמה תורגל מצב חירום בכל נמלי הים. הלקוחות של הנמלים לא נפגעו, שמרנו על נתיבי הסחר הימי ונמלי הים של ישראל. אנחנו מתמודדים עם עשרות ניסיונות תקיפת סייבר על נמלי הים, ומתמודדים איתם בהצלחה. אנחנו עומדים במבחן החוסן הכלכלי והלאומי של ישראל. בנמלי הים נפרק ציוד צבאי שמאפשר אורך נשימה לצה"ל, ומספק ציוד חשוב ללוחמים שלנו. פינינו שטחים על מנת לתת קדימות לציוד הצבאי, ומקביל שמרנו על התפקוד השוטף והרציף של הנמלים".
לסיום, אמר יצחקי: "ביום שאחרי המלחמה, צפויה פעילות רבה בנמלי הים. נמלי ישראל יהיו כאן ערוכים ומוכנים לקליטת כל הציוד הנדרש לשיקום עוטף עזה. אנחנו מכשירים שטחים לוגיסיטיים, משדרגים את השירותים הימיים ומפתחים את תשתיות התחבורה למרחבי הנמלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה