השוק

לא רוצים לקנות: ממצאים דרמטיים על הרגלי הצריכה של הישראלים

הרגלי הצריכה של הישראלים נחשבים כבזבזניים בימי שבשגרה ונראה שהמלחמה, שמשולבת עם יוקר מחייה שמקשה על השגרה, הביא אותם לשינוי תודעתי גם אופן שבהם הם צורכים את השירותים והמוצרים שלהם. סקר של מועדון הצרכנות 'הוט' שבוצע על ידי מכון המחקר גיאוקטוגרפיה, בדק את הרגלי הצריכה שלהם
מערכת ice | 
הוצאות בכרטיסי אשראי-אילוסטרציה (צילום pixabay, shutterstock)
ברקע המשך הלחימה בעזה, החשש הגובר מהתעצמות הלחימה בגבול הצפון והאיום מתימן שעלול לייקר עוד יותר את המחייה בישראל, סקר נרחב בחן את ההשפעות של המלחמה על הכלכלה הישראלית ובמיוחד על הרגלי הצריכה של אזרחי ישראל. הסקר עסק בכוונות הצרכנים הישראלים כיצד להתנהל עם ההוצאות שלהם בתקופה הקרובה.
מהסקר, שבוצע על ידי מועדון הצרכנות 'הוט' ובוצע על ידי מכון המחקר גיאוקטוגרפיה, עלה כי כ-16% מכלל המשתתפים מתכוונים להקטין את היקף הקניות שלהם, כ-35% מכלל המשתתפים מכלל המשתתפים בסקר יפחיתו את הרכישות שלהם בתחום ההלבשה וההנעלה, כ-65.6% מכלל המשתתפים יקטינו את ההוצאות שלהם בתחום התיירות והנופש.
כ-60.5% מכלל המשתתפים יקטינו את ההוצאות שלהם בתחום התרבות והפנאי, כ- 34.2% מכלל המשתתפים מציינים כי ההכנסות החודשיות שלהם ירדו, כ-15% מכלל המשתתפים מתכוונים לעבור לשכירות זולה יותר וכ-15% מכלל המשתתפים שינו את התכניות שלהם לגבי רכישת דירה.
מנכ"ל מועדון הצרכנות 'הוט', צביקה וילנאי, מנתח את נתוני הסקר: "תוצאות הסקר שביצענו מצביעות על שינויים צרכניים מהותיים בקרב הצרכנים הישראליים בעקבות המלחמה וככל הנראה גם אחריה. למעשה, המלחמה משפיעה לא רק על הביטחון שלנו, אלא גם על הביטחון הכלכלי האישי שלנו. הנתונים שאנחנו רואים מראים שאנחנו רגע לפני משבר כלכלי עמוק הן לצרכנים והן לחברות ולבתי העסק, שצפויים לחוות ירידה חדה בביקושים, שעלולה להתגלגל למיתון כבד".
"עדיין לא מאוחר לעצור את האסון הכלכלי שעומד לפתחנו. הפעם אנחנו לא מופתעים, יש לנו את המודיעין ועוד לא מאוחר להיערך באמצעות תקציב מדינה אחראי שיש בו תמיכה ועידוד לצרכנים ולעסקים. בהעדר מענה ממשלתי, על הצרכנים להתאגד ביחד ליצירת קבוצת כוח שתלחץ על הממשלה מחד, ועל הגופים העסקיים הגדולים מאידך. זו הדרך היחידה לבלום את הסכנה שרובצת לפתחנו. מועדוני צרכנות צריכים לנצל את כוחם כקהילה צרכנית ולדאוג לא רק להטבות אלא גם להשמעת קולם של הצרכנים בפני מקבלי ההחלטות". הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה