השוק

בעלות של כ-2.26 מיליארד דולר: הפרויקט השאפתני של הודו

ממשלת הודו מקדמת פרויקט ייחודי בתחום האנרגיה המתחדשת בהשקעה משמעותית של כ-2.26 מיליארד דולר. הפרויקט שישתרע על שטח עצום יכלול מתחם לוחות סולאריים אשר יפיקו חשמל בעזרת השמש
מערכת ice |  4
חווה סולארית (צילום יחצ)
אין זה סוד כי מדינות רבות מנסות "להיפטר" מהתלות שלהן במקורות אנרגיה שאינם מתחדשים כמו נפט ודלק, ולעבור לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת, שתהליך הייצור שלה הרבה יותר בטוח וידידותי לסביבה.
המונח אנרגיה מתחדשת מדבר על שימוש במקורות אנרגיה מהטבע שתמיד יהיו זמינים לנו, כמו רוח או שמש. אחת המדינות שמסתמנות להיות המובילות בשוק זה בשנים הקרובות היא הודו. המדינה שהופכת באופן הדרגתי למעצמה, עובדת בימים אלו על פרויקט שאפתני שעוד לא נראה כמוהו בעולם, ויוקם בג'גארט.
היוזמה, שלצורך בנייתה מועסקים כאלפי פועלים, תתמקד בשימוש באנרגיית השמש למען הפקת חשמל. המתחם שייבנה יכלול לוחות סולאריים רבים.  עלות הפרויקט המדובר תעלה לממשל ההודי כ-2.26 מיליארד דולר, והצפי לסיום הוא בתוך כשלוש שנים בלבד. בנוסף, נמסר כי הפרויקט יתפרש על פני גודל של כ-726 קמ"ר – כשטחה של סינגפור.
גם ישראל לא נשארת מאחור והיא עוסקת רבות בענייני אנרגיה ומעבר לעתיד ירוק יותר. בעבר פורסם כי חברת אנלייט אנרגיה תפעיל חוות טורבינות ברמת הגולן בעלות של כ-340 מיליון דולר, מה שמסתמן כפרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כיף לראות שישראל פועלת בכיוון הנכון לקראת אנרגיה מתחדשת
    דניאל 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך חשוב לפעול היום בכדי לשמור על איכות הסביבה שלנו למען הדורות הבאים
    סגור
  • 3.
    עשייה מבורכת
    נוי 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד! העשייה מבורכת ומקווה שמהר מאד נהיה יותר ירוקים
    סגור
  • 2.
    חשוב ביותר
    שרון ש 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נושא מאוד חשוב שמשפר את איכות החיים שלנו וגם של העולם
    סגור
  • 1.
    העתיד שלנו
    מורן 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פרוייקט כזה של אנרגיה ירוקה ומתחדשת לגמרי תורם לסביבה ולנו . בסופו של דבר הטורבינות מייצרות חשמל ירוק ומפחיתות פליטה של גזי חממה וזה מאוד חשוב לעתיד ירוק וטוב יותר
    סגור