השוק

סולאראדג' מתרסקת: מדוע היא יוצאת ממדד ה-S&P 500?

שנתיים, עברו מאז שחברת סולאראדג' זכתה בתואר הנחשף והפכה לחברה הישראלית הראשונה שנכנסת למדד ה-S&P 500. כעת, לאחר שמנייתה צנחה ביותר מ-70% היא עומדת לצאת משם. אלו החברות שיכנסו במקומה
מערכת ice |  1
מדדים (צילום shutterstock)
לפני כשנתיים, הסטארט-אפ ניישן ציינה הישג נוסף, כאשר חברת סולאראדג' הפכה לחברה הישראלית הראשונה, אשר נכנסת למדד ה-S&P 500. מאז, מניית החברה הספיקה לרדת ביותר מ-70% וכעת, פורסם כי בעוד כשבועיים, סולאראדג' הולכת לצאת מהמדד היוקרתי בעולם.
סולאראדג', היא החברה הישראלית היחידה בממד ומי שיכנסו במקומה ובמקום חברות נוספות שיוצאות, גם הן לא כחול-לבן. בנוסף, ייצאו מן המדד גם חברת Sealed Air, העוסקת באריזות וחברת התעופה Alaska Air, האמריקאית. במקומן, צפויות להיכנס חברת ההסעות אובר, חברת ייצור האלקטרוניקה Jabil, וחברת הבנייה Builders FirstSource.
למי שלא מאורה במושגים, מדד ה-S&P 500, נחשב למדד הדגל של בורסות בארה״ב. במדד, נמצאות 500 החברות הגדולות ביותר שנסחרות בבורסות השונות ברחבי המדינה. על מנת להיכנס לממד, על החברות לעמוד בכמה קריטריונים שנקבעו מראש כמו: דוגמת דרישה להצגה של 4 רבעונים ברצף של רווח נקי. רשימת החברות במדד נקבעת לפי החלטה של ועדת המדדים של חברת S&P.
למעשה, מה התחיל את כל המצב הוא העובדה שהחל מתחילת השנה, מניית סולאראדג', צנחה ב-71%, ושווי החברה שבעבר עמד על 20 מיליארד דולר, הדרדר ונכון לעכשיו החברה נסחרת בשווי של 4.7 מיליארד דולר.
בנוסף, לשנה הקשה של סולאראדג' יש סיבות נוספות אשר קשורות בעיקר לסביבת המאקרו המאתגרת את חברות האנרגיה המתחדשת. חברת סולאראדג׳ עוסקת בייצור מערכות לניהול מתקנים סולאריים.
הריבית הגבוהה, שהפכה את המימון ליקר, יחד עם עלייה במחירי הסחורות וחומרי הגלם, הביאה לירידה בביקוש להתקנת מערכות כאלה, בעיקר בשוק הפרטי (התקנת מערכות ביתיות). שינוי בתמריצי המס בארה״ב ואירופה תרם להידרדרות מצבה של החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עברית תקינה
    אבשלום קור 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התואר הנכסף ולא התואר הנחשף
    סגור