השוק

מערכת קלע דוד נמכרה לפינלנד תמורת 1.3 מיליארד שקל

שבעה חודשים לאחר שפינלנד הודיעה על רצונה לרכוש מרפאל את מערכת קלע דוד, העסקה נחתמה סופית תמורת סכום של 1.3 מיליארד שקל. מדובר בייצוא ראשון של המערכת שהחלה את השימוש לפני שבע שנים
מערכת ice | 
קלע דוד (צילום צילום מסך יוטיוב ILTV)
לאחר שלפני שבעה חודשים הודיעה פינלנד על רצונה לרכוש את מערכת קלע דוד מישראל, בעקבות המלחמה באוקראינה והחשש כי תזלוג לשטח פינלנד, נחתמה עסקת המכירה של המערכת תמורת 1.3 מיליארד שקל. מדובר בעסקה ראשונה של המערכת אותה ייצרה רפאל ונכנסה לשימוש בשנת 2016.
המערכת מיועדת ליירוט מגוון רחב של איומים אוויריים, ביניהם כלי טייס לא מאוישים, טילי שיוט, רקטות וטילים בליסטיים. כזכור מאז הצטרפה פינלנד לכוחות נאט"ו לפני קצת פחות משנה, החליטו במדינה הסקנדינבית להצטייד במערכת ומגיעה בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ארצות הברית אישרה לישראל את מכירת המערכת מאחר והיא פותחה בשיתוף אמריקאים.
למרות קידום העסקים והייצוא הביטחוני יש לציין כי גורמים ביטחוניים הבהירו שצרכיה של ישראל קודמים לכל והמכירות ייעשו בתנאי שלא יפגעו בכשירות הכוח של הצבא שנמצא בחודש האחרון במלחמה בעזה ועם אתגרים נוספים באזור.
מנכ"ל רפאל, יואב הר אבן, אמר לאחר החתימה על ההסכם: "חלק לא מבוטל מההכנסות מעסקאות ייצוא בתקציבי פיתוח ומו"פ עצמי, כדי לספק למערכת הביטחון את היכולות המתקדמות ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה