השוק

"לאומי איבד את זה - במלחמה לפרק את חנן מור זו שערוריה"

גורמים בכירים בשוק ההון מלאים בביקורת על המהלך של חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, שהחליט במהלך המלחמה לפרק 3 פרויקטים של חנן מור: "מה חנן פרידמן יכול לעשות יותר טוב עכשיו במלחמה" 
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
גורמים בכירים בשוק ההון אמרו היום ל-ice שחנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי איבד את זה. "הוא יכול היה לקחת את חנן מור לפירוק לפני המלחמה אבל לא עשה את זה, אז במלחמה כשכל שוק הנדל"ן קפא לקחת אותו לפירוק זה אומר שכל שוק הנדל"ן צריך להיזהר מבנק לאומי, הם פשוט איבדו את זה" אמר ל-ice גורם בכיר בשוק ההון.
אם כן הפעולה האגרסיבית של בנק לאומי נגד חנן מור תפסה את שוק ההון לא מוכן. בכירים בשוק אמרו בשיחות עם ice שהמצב של חנן מור היה ידוע היטב לכולם והוא עצמו לא היה אדיש. "חנן מור ניהל מו"מ למכור קניון לשופרסל, ניהל מו"מ למכור קרקע ועמד לקראת סיום פרויקט משמעותי בחיפה. הוא לא היה אדיש ולא סתם בנק לאומי חיכה עם פירוק של פרויקטים. לבוא עכשיו ולפרק את הפרויקטים האלה ועל הדרך לגרום לתגובת שרשרת בקבוצה זה חוסר אחריות" אמר הגורם.

מנהל השקעות מוסדי גדול אחר שפע גם הוא ביקורת על בנק לאומי וחנן פרידמן. "חנן פרידמן היה אגרסיבי מאוד במתן אשראי לשוק הנדל"ן ואחרי זמן קצר מאוד שהוא העמיד את האשראים האלה הוא מתקפל. פרידמן חושב טווח קצר. הוא יקריס את כל שוק הנדל"ן ואני לא מדבר על חברות טובות אלא על קבלנים שעכשיו במלחמה פרויקטים שלהם קפואים ובנק לאומי היה אגרסיבי מאוד באשראי שהוא נתן להם. אז מה? פרידמן יפרק את כל תיק הנדל"ן שלו? מה הוא באמת חושב שהוא יכול במלחמה לעשות יותר טוב מהקבלנים?" אמר הגורם.
גורמים נוספים בשוק ההון אמרו עוד שחנן מור לא מרים ידיים והוא מנסה לקבל דחיה מבנק לאומי ומחזיקי האג"ח לפחות עד שהמלחמה תיגמר ואז הוא יחזור לממש נדל"ן שלו. "המהלך של בנק לאומי כרגע תמוה, במלחמה גם בנק לאומי לא יצליח למצוא קונים לפרויקטים שהוא לוקח לחנן מור אבל יכול להיות שבנק לאומי מנסה לעשות מהלכים לנקות את המאזן שלו מאשראים בעייתיים לתחום הנדל"ן במהלך המלחמה וככה להימנע מביקורת של שוק ההון על האגרסיביות במתן האשראים לענף ב-2021" אמר גורם אחר.
נזכיר כי בנק לאומי מבקש למנות כונס נכסים לשני פרויקטים של חנן מור בשל חוב של 260 מיליון שקל. בבנק לאומי אמרו שמור מתקשה לשלם את התשלומים השוטפים על ההלוואה שקיבל לרכישת מתחם בפרויקט שדה דב. בסך הכל החוב של חנן מור עומד על כ-3 מיליארד שקל שכ-1.3 מיליארד שקל מהחוב הזה מיוחס לפרויקט שדה דב.
שני הפרויקטים שבנק לאומי מבקש למנות להם כונס נכסים הם פרויקטים בחיפה וברמת גן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מטעם אינטרסנטים שאין להם
    אורח 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ביטחונות כמו בנק לאומי.מי שלא יכול להחזיר חובות שיואיל בטובו לפשוט את הרגל.
    סגור
  • ולפגוע בנו? בפנסיות שלנו?
    אבי 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזו חשיבה סתומה. כאילו שעם כונס נכסים הציבור ירוויח יותר.
    סגור