השוק

הכספים הקואליציוניים ייעצרו? סמוטריץ': "נשאר השנה רק מיליארד שקל"

שר האוצר טרם הורה על עצירת הכספים הקואליציוניים, והבוקר טען: "בתקציב 2023 רוב הכסף כבר נוצל, אך נוכל להסיט כמה מיליארדים מהקציב באמצעות התייעלות ושינוי סדרי עדיפויות"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
למרות מלחמת חרבות ברזל שהפכה את תקציב המדינה המתוכנן ללא רלוונטי, טרם הוגשה הצעת החלטה בממשלה לעצור את חלוקת הכספים הקואליציוניים למפלגות השותפות.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי סכום הכספים הקואליציוניים שטרם חולקו ב-2023 הוא כמיליארד שקל בלבד, וכי כל השאר כבר נוצל. "בשנה הבאה נביא הצעת תקציב מתוקנת והיא כמובן תכלול סדרי עדיפויות אחרים לחלוטין", אמר סמוטריץ', שהעריך כי ניתן יהיה להסיט 4-5 מיליארד שקל מהתקציב ל-2023 באמצעות התייעלות ושינוי סדרי עדיפות, ובנוסף תורחב מסגרת התקציב בערך בסכום דומה.

עוד אמר סמוטריץ' כי "אנחנו משנים סדרי עדיפויות ועוברים במסרק על כל התקציב, וכל מה שלא חשוב כרגע נעצר ומוסט ללחימה ולעורף. מתוך הכספים קואליציוניים יש מיליארדים שהולכים למשטרה ולבריאות, כמובן שלא נקצץ אותם".
לגבי הורדת תחזית דירוג האשראי על ידי S&P אמר שר האוצר: "לא נגיע להערכתי, בוודאי לא השנה, לגירעון שהם צפו. התרחיש שלהם מאוד קיצוני: הם מדברים רק על חצי אחוז צמיחה בשנה הבאה ולמרות זאת משאירים את הדירוג מאוד גבוה. אני מעריך שהנתונים יהיו הרבה יותר טובים וכך מעריך גם בנק ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק המשך הביזה יחזיק את ביבי בכסא (ל"ת)
    טםטם 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור