השוק

בנק ישראל יוריד את הריבית? בנק מזרחי טפחות בהערכה אופטימית

בבנק מעריכים: "להערכתנו, נצפה ככל הנראה בירידה של 1%-2% בתוצר, במהלך הרבעון הרביעי, או פי ארבע מזה, במונחים שנתיים. וגם אומדן זה, ניתן תחת ההנחה שהמלחמה תהיה מוגבלת, פחות או יותר, לזירה הדרומית"
מערכת ice | 
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שפורסם על ידי הוועדה המוניטורית כי בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי, ברמת 4.75%, בבנק מזרחי טפחות מסרו את התייחסותם שבהתאם לציפיותיו, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי.
יוני פנינג הכלכלן הראשי טען: "השפעת המלחמה על הכלכלה המקומית הביאה לציפיות מסוימות להורדה היום. בפרט, להערכתנו, נצפה ככל הנראה בירידה של 1%-2% בתוצר, במהלך הרבעון הרביעי, או פי ארבע מזה, במונחים שנתיים. וגם אומדן זה, ניתן תחת ההנחה שהמלחמה תהיה מוגבלת, פחות או יותר, לזירה הדרומית".

עוד נמסר: "למרות זאת, בעוד שהורדת ריבית הייתה מנטרלת משהו מההשפעה השלילית של המלחמה, או אפילו נותנת דחיפה מורלית נחוצה בשלב זה, אנו מעריכים כי עיקר דאגתו של בנק ישראל ליציבות הפיננסית, ובכלל זה לשער השקל. גישה זו זוכה לתמיכה מהודעת בנק ישראל מהשבוע שעבר, לאחר הפגישה עם החזאים הפיננסים, לפיה “מדיניות בנק ישראל מתמקדת בייצוב השווקים ויצירת ודאות מקסימלית למשק ולציבור בעת הזו”. בין הפעולות להקלה על הפעילות, מנגד, ניתן למנות את מספר ההחלטות אשר פרסם הבנק בשבוע האחרון. אלה, לרוב, התמקדו בתושבי עוטף עזה. ונצפה שיזכו למענה משלים מהממשלה".
כמו כן הסביר: "לאחר הותרת הריבית ללא שינוי היום, אנו נוטים לכיוון של הורדה על ידי בנק ישראל, בסוף נובמבר. בין היתר, אחד הטיעונים המרכזיים לכך הוא העובדה שעיקר ערפל הקרב צפוי להתפוגג משמעותית עד אז. בעוד שהשוק הבין בנקאי תמחר הסתברות של כ-10% להורדה על ידי בנק ישראל היום, הציפיות להחלטה הבאה כבר עמדו על כ-60%. בכל מקרה עד אז, אנו רואים ניהול החלטי ומוצלח של המערכה בדרום כקריטי יותר מכל זה, עבור הכלכלה הישראלית, והחיים פה בכלל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה