השוק

הדולר שומר על יציבות; האירו ממשיך להתחזק; ירידות בבורסה

הכניסה של בני גנץ לממשלה מרגיעה מעט את השווקים, אבל מי שמנהל את המערכה הכלכלית הוא בנק ישראל שזוכה לאמון גדול משמעותי בעידן של אמיר ירון, שימשיך לכהן כנגיד בתקופת החירום
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
בשווקים בסך הכל נשמרת היציבות כשהדולר נע ונד סביב רמת ה-3.95 שקל והאירו מתחזק בשיעורים קלים. הבורסה עצמה יורדת הבוקר וזה יוצר תחושה, או לפחות סוג של כזו, שלפחות במישור הכלכלי הדברים נמצאים בשליטה. צריך לזכור שמה שמשדר רגיעה לשווקים זה שילוב של פעילות נחושה של נגיד בנק ישראל, ההתאוששות של הצבא והמעבר להתקפה והסיוע הנדיר באיכותו של ארה"ב לישראל.
שיחות עם משקיעים מוסדיים גדולים בימים האחרונים מלמדים שהם בסך הכל רגועים וזה אומר שביום ראשון הם היו בלחץ לייצר נזילות מתוך המתנה למכירות גדולות של הציבור הרחב וביום ראשון היו מכירות של 600 מיליון שקל בקרנות הנאמנות ואלה היו מכירות גדולות אבל לא בלתי נסבלות ובימים שלאחר מיכן נרשמו מכירות בקצב של 300 מיליון שקל ביום וזה סביר מאוד.

מה שהרגיע מאוד את המוסדיים הייתה תוכנית מהירה שהשיק בנק ישראל במוצ"ש במסגרתה הוא העמיד הלוואות ריפו למוסדיים וזה אומר שככל שהם היו נקלעים למצוקת נזילות, בנק ישראל היה פותר להם את הבעיה באמצעות הלוואה וזה שידר להם מסר: אל תמכרו בכל מחיר. 
רגיעה נוספת שודרה לשווקים ביום שני לאחר שהחוזים על הדולר שיקפו ביום ראשון שער חליפין של 4 שקלים לדולר, בנק ישראל השיק תוכנית למכירת 30 מיליארד דולר שהם כ-15% מיתרות המט"ח של ישראל במטרה לפתור בעיית נזילות שעלולה להיווצר ולא פחות חשוב למתן את התנודות של שער החליפין וגם הפעולה הזו הצליחה.
באשר לבורסה. המוסדיים הגדולים החלו לפעול בקניות בסכומים קטנים משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שיש הזדמנויות לא קטנות כרגע בשוק ובעיקר בשוק האג"ח והסיבה השניה שמגבילה אותם לקנות בסכומים גדולים היא החשש מפני מצב שבכל זאת הם יעמדו בפני גלי פידיונות וזה אומר שהם קונים, אבל בסכומים נמוכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה