השוק

בדרך למשבר כלכלי עולמי? אזהרה: "עלייה בסיכון לכניסה למיתון"

כלכלני תאגיד הבנקאות והפיננסיים האמריקאי בנק אוף אמריקה: "עליית תשואות האג"ח והירידה בשוקי המניות מהוות הידוק בתנאים הפיננסים בארה"ב". היקף הסחר הגלובלי ביולי רשם את הירידה החדה ביותר בקצב שנתי. לדבריהם, ההאטה בארה"ב עלולה לגלוש לשווקים המתעוררים
מערכת ice |  1
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
בסקירה שבועית של כלכלני בנק אוף אמריקה הם מתייחסים לסיכוייה של ארה"ב להידרדר לידי מיתון. "עליית תשואות האג"ח והירידה בשוקי המניות", לדבריהם, "מהוות עוד הידוק בתנאים הפיננסים בארה"ב ומעלות את הסיכוי למיתון". על פי כלכלנים בבנק, יש בנתוני הסחר העולמי כדי להעריך כי הביקוש הגלובלי נחלש בקצב מהיר מההערכות. היקף הסחר הגלובלי ביולי ירד ב-3.2%, מדובר בירידה החדה ביותר בקצב שנתי.
כלכלני הבנק מרחיבים כי מיתון בארה"ב עשוי לגלוש לשווקים מתעוררים. סיבות מהותיות לכך קשורות לחשש להאטה בכלכלה העולמית, וכוללות את העלייה במחיר הנפט והירידה בהיקף הסחר העולמי. בתוך כך, הבנק הפדרלי של קליבלנד מעריך כי הסבירות למיתון ב-12 החודשים הקרובים עומדת על כ-60%, כך על פי עקום התשואות בארה"ב.

השווקים מתמקדים בבנקים המרכזיים ובמדיניות המוניטרית, ולכך נוסף החשש כי הכלכלה הסינית לא מתאוששת בקצב הצפוי, כשמדובר במרכיב חשוב בסחר הגלובלי. כלכלני בנק אוף אמריקה מתייחסים לכמה תבחינים בבואם לנתח את השווקים המתעוררים כדי להתייחס למידת רגישותם למיתון. הראשון הוא היחס בין חובות הפרטי לתוצר. ככל שהפער גדול יותר, הכלכלות נוטות להיות רגישות יותר למיתון.
עם זאת, ברוב המדינות, למעט קוריאה ותאילנד, היחס בין חוב המגזר הפרטי לתוצר הוא שלילי. על פי כלכלני בנק אוף אמריקה, בסך הכל מצב האשראי בשווקים המתעוררים נראה לא רע. עם זאת, יש להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר הסיכונים של חברות במדינות ברזיל, קוריאה, סין ותאילנד, שביכולתן לשרת את החובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מעורפלת, ארהב עם מנהחג מטומטמם ורע שמדרדר אותה
    אמיר 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביידן ביטל את ייצור האנרגיה והדלק מארהב ובכך גרם להכל שם להתייקר פי כמה, וגם עוד מעט הם הצטרחו לייבא דיזל או שיגמר להם, הם הולכים להיות בבלגן בגלל ממשלה חולה נפש, מגיע להם
    סגור