השוק

דו״ח איגוד הגז העולמי: מחירי הגז הטבעי בישראל מהנמוכים בעולם

בשורה מעודדת: איגוד הגז העולמי קבע כי מחיר הגז בישראל היה הנמוך בעולם בשנת 2022, למעט קנדה. עוד עלה מהדו"ח כי בשנת 2022 מחיר הגז בישראל עמד על 4.65 דולר בממוצע
מערכת ice | 
מאגר הגז לוויתן (צילום מרק ישראל סלם/פלאש 90)
בשנת 2022 מחיר הגז בישראל היה הנמוך בעולם מבין המדינות שאינן מסבסדות את מחיר הגז הטבעי, למעט קנדה. כך עולה מדו״ח של איגוד הגז הבינ״ל (IGU) שפורסם ביום חמישי האחרון.
דו״ח המחירים השנתי של איגוד הגז הבינלאומי לשנת 2022 פורסם בשבוע שעבר, ומפורטים בו מחירי הגז הטבעי ב-85 מדינות בעולם. הדו״ח נחשב למקיף ביותר בעולם בנושא מחירי הגז הטבעי.
מהדו״ח עוד עולה כי מחירי הגז הטבעי בישראל בשנת 2022 היו הנמוכים ביותר בעולם, למעט קנדה, מבין המדינות שאינן מסבסדות את מחיר הגז. בשנת 2022 מחירי הגז בישראל שעמדו על 4.65 דולר בממוצע, היו נמוכים באופן ניכר ממדינות בהן שווקי גז מבוססי הפקה מקומית כמו ארה"ב (מפיקת הגז הטבעי הגדולה בעולם) ,אוסטרליה, ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, אינדונזיה, רומניה, בנגלדש, מלזיה ועוד.
אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד הגז הטבעי: "שנת 2022 הייתה סוערת במיוחד במשק האנרגיה העולמי ובאזורים רבים בעולם נשברו שיאי מחירים. מחירי הגז הטבעי באירופה הגיעו ל- 80 דולר, אך שיאים נשברו גם במקומות נוספים. לראשונה, ב-56 מדינות מחירי הגז הממוצעים עברו את רף 10 הדולר, כולל במדינות בהן צריכת הגז הטבעי מבוססת על הפקה מקומית כמו אוסטרליה וברזיל.
בשווקים אחרים, אשר גם בהן צריכת הגז מבוססת על הפקה מקומית, מחירי הגז הטבעי בשנת 2022 היו גבוהים בעשרות אחוזים לעומת ישראל. הפיתוח התשתיתי בעשור האחרון אפשר למשק הישראלי ליהנות ממחיר הגז הנמוך בעולם, למעט קנדה, מבין המדינות שאין מסבסדות את מחירו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה