השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן הכספית הטובה של השנה

הקרנות הכספיות הן הטרנד האחרון בשוק ההון ואם עד לפני שנה או שנה וחצי המוצר הזה היה משעמם, הרי שהיום הוא אחד המוצרים החמים בשוק ומכאן צריך לבדוק מה עשו הקרנות הכספיות בתשפ"ג ואיזו קרן כספית הניבה את התשואה הטובה ביותר
ניצן כהן |  1
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
הקרנות הכספיות הן המוצר החם בשוק ההון כרגע. כולם דוחפים את המוצר הזה: הרגולטור, הסוכנים והמשווקים וגם כלי התקשורת. עכשיו, מדובר במוצר מעניין שאמור להיות חלופה לפיקדון הבנקאי אבל כאן גם צריך להיזהר כי בכל זאת יש סיכונים גם בקרנות הכספיות ולכן הן לא פיקדון בנקאי אלא סוג של מוצר חלופי.
הקרנות הכספיות אמורות להניב את התשואה שמקבלים על החזקת מזומן וזה אומר שהקרנות האלה נזילות מידי יום וניתן לפגוש את הכסף תוך יום (או מספר ימים) ולכן נהוג להתייחס אליהן כמזומן.
מדיניות ההשקעה של הקרנות הכספיות היא בעיקר פיקדונות בנקאיים כשכאן הקרנות באות עם הרבה כסף ולכן הן מקבלות ריבית טובה יותר מהבנקים ואת שאר הכסף הן משקיעות באגרות חוב קצרות, כלומר כאלה שנפדות תוך 3 חודשים וזה למעשה אמור להניב את התשואות העודפות על הפיקדון הבנקאי.
הקרנות הכספיות נהנות מהטבות מס ביחס לפיקדון הבנקאי וזה בגדול אומר שיש עדיפות נוספת לקרן הכספית על הפיקדון הבנקאי. באופן עקרוני על הרווחים בקרן הכספית משלמים מס של 25% על הרווח הריאלי (וזה משמעותי בתקופות של אינפלציה) ועל הרווחים מהפיקדון הבנקאי משלמים מס של 15% נומינלי, כלומר על כל הריבית שהתקבלה מהבנק.
בתשפ"ג היו אלה הקרנות הכספיות הדולריות שהניבו את התשואות הגבוהות ביותר בעיקר כי הדולר התחזק משמעותית מול השקל בשל העלייה בפרמיית הסיכון של הכלכלה הישראלית. וזה הדירוג של הקרנות בתשפ"ג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאיפה הובאו המספרים?
    אלון 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כל קשר בין מה שמציגה "הכתבה" למספרים האמיתיים לשנה.. הצפי של קרנות כספית הוא בין 4-5.5 אחוז, אפילו לא מתקרב ל18%
    סגור