השוק

חדשות טובות לאקונרג'י: גייסה 150 מיליון אירו מקרן אירופאית

אקונרג'י גייסה את הכסף כדי להקים פרויקטים של אנרגיה סולארית באירופה; משבר האנרגיה ביבשת יוצר הזדמנויות לא מעטות לחברה; הכסף גוייס כהלוואה שהריבית עליה תשלום פעם בשלושה חודשים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
אקונרג'י חתמה על מזכר הבנות עם קרן השקעות אירופאית גדולה להעמדת מימון בהיקף כולל של עד 150 מיליון יורו להקמת פרויקטים חדשים באירופה. המימון צפוי להינתן בדרך של העמדת הלוואה לחברה-הבת Econergy England בשתי פעימות ובריבית בשיעור המקובל באירופה בעסקאות דומות, לתקופה של עד חמש שנים.
המימון ישמש כהון נדרש לפיתוח והקמת הפרויקטים לפיתוח והקמה. הפעימה הראשונה של המימון בסך 100 מיליון אירו תועמד לרשות החברה החל מיום החתימה על ההסכם המחייב, ותשולם על בסיס רבעוני בהתאם למודל צרכים ושלבי הפיתוח של הפרויקטים השונים של החברה במדינות היעד באירופה בהן היא פועלת.

יתרת המימון בסך 50 מיליון אירו נוספים, תועמד כאופציה, עם השלמת הפעימה הראשונה. הריבית על הלוואה תשולם אחת לשלושה חודשים וקרן ההלוואה תפרע במהלך השנה הרביעית והחמישית, כאשר יתרת הקרן תשולם בסיום תקופה.
אייל פודהורצר, מנכ"ל אקונארג'י: "החברה נהנית מאמון רב של גופים מוסדיים מוכרים בישראל ובאירופה שמכירים בניסיונה הרב ויכולותיה. הגיוס החדש יאפשר להאיץ את קצב הפיתוח של פרויקטים שונים, לאחר סגירת הפערים הסטטוטוריים שנוצרו לאחר התפרצות מגפת הקורונה באירופה ויצרו עיכובים בלוחות הזמנים המתוכננים".
בעוד מספר שבועות החברה תחנוך את פרויקט הדגל הראשון שלה כחברת IPP באירופה, בהיקף של MW155 ויהיה המתקן החשמל הסולארי הגדול ביותר ברומניה. המתקן נמצא בשלבי בדיקה לקראת חיבורו למערכת החשמל המקומית של רטשטי. סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט בשנת פעילות מייצגת כ-19.5 מיליון אירו וה- EBITDA כ-17 מיליון אירו (חלק החברה 50%).
צפי חיבור פרויקטים עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2024: מערכות PV בהספק של  461MW ופרויקט אגירה בהספק של MWh102. ההכנסות השנתיות הצפויות ממכירת חשמל מפרויקטים אלו בשנה מייצגת עומדות על כ- 60 מיליון אירו, חלק החברה 33 מיליון אירו. ה- EBITDAהצפוי הוא 50 מיליון אירו, חלק החברה 27 מיליון אירו. צפי הכנסות לשנת 2024 של כ-161 מיליון אירו ב-5 מדינות הן מתשלומים בגין ייזום והן ממכירת חשמל, לאחר חיבור פרויקטים בהיקף של MW648MW ו-102MWh.
אקונרג'י אנרגיה מתחדשת נסחרת בבורסת תל אביב ופועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת. החברה נוסדה כחברה פרטית לפני 14 שנה והונפקה בבורסת תל אביב בשנת 2021. בבעלות החברה כיום צבר פרויקטים לייצור חשמל סולארי ורוח בהיקף כולל של 7.4GWו-1.4GWh של פרויקטי אגירה שנמצאים בשלבי פיתוח והקמה שונים לא כולל פרויקטים בסטטוס ייזום מקדמי בהספק כולל של כ-MW1,636 PV ורוח.
החברה עוסקת גם באחד התחום החשובים בעולם האנרגיה והוא תחום האגירה. לחברה יש פרויקטים של כ-MWh5,705 אגירה ששנת החיבור הצפויה שלהם היא החל משנת 2028 ואילך, במספר שווקים מרכזיים באירופה, בהם איטליה, ספרד, אנגליה, רומניה, פולין ויוון. לאקו-אנרג'י יש מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופי השקעה מובילים ובהם קרן התשתיות הצרפתית RGREEN וקבוצת הפניקס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה