השוק

מנכ"ל מגדל שוקי הון: "בשנה הקרובה נראה אתגרי מימון בחברות"

שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי ההון אומר עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה כי בשנה הקרובה נראה אתגרי מימון של החברות בישראל ובעולם (ביטוי מכובס לקשיים כלכליים של הפירמות) "הסביבה הזו תיצור הזדמנויות השקעה מצוינות"
ניצן כהן |  1
שגיא שטיין מנכ"ל מגדל שוקי הון (צילום פוטו פארג)
"למרות העליות שנרשמו בחצי השנה האחרונה במדדים הראשיים בבורסות ברחבי העולם, ובפרט בארה"ב, תנאי המאקרו נותרו כרגע מאתגרים, בעיקר בכל האמור לנתוני אינפלציית הליבה ושיעורי הריבית בעולם שנותרו גבוהים", אומר היום שגיא שטיין מנכ"ל מגדל שוקי הון.
במבט קדימה שטיין מעריך, כי "סביבת הפעילות הנוכחית מצמצמת את היצע האשראי ומייצרת קשיים ללווים הפרטיים ולחברות. בשנה הקרובה אנו צפויים להיתקל באתגרי מימון משמעותיים בקרב שלל חברות בארץ ובעולם. סביבה זאת תיצור הזדמנויות השקעה מצוינות בתחום החוב, הן הסחיר ובמיוחד החוב הפרטי, גם לחברות שנחשבו בעלות יציבות פיננסית גבוהה יחסית. הגופים המלווים צפויים ליהנות מהקשיים בהם ייתקלו החברות כדי להעניק להן חוב בתנאים מיטיבים עבור הגופים המלווים".  
עוד לדבריו, "מתחילת השנה ראינו עליות משמעותיות בשוקי המניות האמריקאים בשל תחזית משופרת לצמיחת המשק האמריקאי בהשוואה לציפיות שהיו ב-2022, וכן בשל הקפיצה הטכנולוגית שמביאה איתה מהפכת ה-AI. עדכון תחזיות הצמיחה בארה"ב מבשר לנו על המשך מדיניות ריבית מרסנת לאורך זמן. סביבת ריבית כזאת מייצרת תשואות גלומות נהדרות לחוסכים בקרנות הנאמנות ובתיקי ההשקעות כמותן לא ראינו בעשור האחרון".
מגדל שוקי הון, אם כן, סיכמה את הרבעון השני של השנה עם שיפור של 3% בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-63 מיליון שקל, לצד טיפוס של כ-9% ברווח הרבעוני שלה לפני מס שהגיע לכ-15 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים של מגדל שוקי הון הגיע בסיכום רבעוני לכ-58 מיליארד שקל, גבוה בכ-10% מהרבעון הקודם ומהרבעון המקביל של השנה שעברה, אז הסתכמו נכסיה בכ-52 מיליארד שקל.
למרות האירועים הפוליטיים המקומיים, השיפור הרבעוני ממשיך את המגמה החיובית מהרבעון הקודם, כך שגם בסיכום מחצית השנה הראשונה הכנסותיה של מגדל שוקי הון עלו בכ-3% והגיעו לכ-124 מיליון שקל. הרווח לפני מס בסיכום המחצית הראשונה של השנה עלה בכ-15% ועמד על כ-29 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לא מכדל
    מאוכזב קשות 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגדל חברה בעיתית עם שרות אטום,נוקשה עד כדי אחזקת כספים שלא כדין,הזהרו מהם!!
    סגור