השוק

תוך עשרה חודשים בלבד: יוניקורן הפינטק הגיש בקשה להקפאת הליכים

פרשת וסטו: הבקשה מגיעה בהמשך ישיר לבקשה שהגיש אתמול תאגיד הביטוח האמריקאי וויט רוק לעיקול נכסי וסטו בכלל הבנקים - סכום שמגיע עד לגובה של כחצי מיליארד דולר. וסטו טוענת כי במידה והבקשה שלה להקפאת הליכים לא תתקבל - קרוב לוודאי שכבר בשבוע הקרוב היא תאבד את כל הצוות הטכנולוגי שלה, מה שיחסל כל סיכוי שנותר להשבת הערך של החברה
מערכת ice | 
פשיטות רגל במשבר הקורונה (צילום unsplash, pixabay)
היניוקורן הישראלי, וסטו (Vestoo), אשר נמצא תחת החשד כי השירות שלו אפשר לבצע הונאה בהיקף שבין 5 ל-10 מיליארד דולר, הגיש היום (שלישי) בקשה להקפאת הליכים בישראל, בהמשך לבקשה להגנה מפני נושים, אותה החברה הגישה בארה"ב, על רקע הקפאת נכסיה בשתי המדינות.
כזכור, לפי כלכליסט, בפלטפורמה של החברה הוזנו מכתבי אשראי מזויפים מטעם משקיעים לטובת מבטחי משנה ואלו לא עברו את הבדיקות הרלוונטיות. על כן, המסמכים מעולם לא התבררו כמזויפים וכך ההונאה המשיכה. כעת, בוסטו טוענים כי החברה אינה מסוגלת להתמודד עם כל ההליכים בהם היא מסובכת, לאור מצבה הכספי ובבקשה שהוגשה היום - היוניקורן מבקש לתעדף את הקפאת ההליכים בארץ, על פני אלו שבארה"ב.
הבקשה מגיעה בהמשך ישיר לבקשה שהגיש אתמול תאגיד הביטוח האמריקאי וויט רוק לעיקול נכסי וסטו בכלל הבנקים - סכום שמגיע עד לגובה של כחצי מיליארד דולר. וסטו טוענת כי במידה והבקשה שלה להקפאת הליכים לא תתקבל - קרוב לוודאי שכבר בשבוע הקרוב היא תאבד את כל הצוות הטכנולוגי שלה, מה שיחסל כל סיכוי שנותר להשבת הערך של החברה.
מדובר על סיפור די עצוב של התמוטטות חסרת תקדים, כאשר לפני כ-10 חודשים בלבד, וסטו הוגדרה כיוניקורן, לאחר סבב גיוס מוצלח ביותר של החברה. לפני כשבועיים, מייסדי החברה יניב ברטלה ואלון ליפשיץ הורחקו על ידי הדירקטוריון, בטענה כי השניים ידעו על ההונאה, אך לא עשו דבר לעצור אותה. כעבור זמן קצר לאחר ההרחקה, וסטו פיטרה 75% מעובדיה - רובם בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה