קריפטו

נוכל הקריפטו נשלח למאסר: "ניסה להשפיע על עדי מפתח"

סם בנקמן פריד, לשעבר ההבטחה הגדולה של תעשיית הקריפטו, הגיע לשפל חדש בנפילתו כאשר השופט קבע שיש סכנה לחייהם של עדי מפתח בתביעה
מערכת ice |  1
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
מייסד FTX, סם בנקמן-פריד, שנחשד בהונאת כספי לקוחות, נשלח ביום שישי למאסר, לאחר שהשופט הפדרלי החליט לבטל את הערבות שלו. לדברי השופט, בנקמן-פריד ניסה שוב ושוב להשפיע על העדים שגויסו נגדו.
בנקמן-פריד היה נבוך כשהשופט לואיס א' קפלן הסביר באריכות מדוע הוא מאמין שמייסד FTX, פרץ שוב ושוב את גבולות הסכם הערבות שלו בסך 250 מיליון דולר עד כדי כך שהשופט לא יוכל להבטיח יותר את ההגנה על צד התביעה והעדים,  אלא אם בן ה-31 יהיה מאחורי סורג ובריח.
לאחר סיום הדיון הוריד בנקמן-פריד את החליפה והעניבה ומסר את שעונו וחפציו האישיים לידי עורכי דינו. ניתן היה לשמוע את נקישות האזיקים כאשר ידיו אזוקות לפניו. לאחר מכן הובילו אותו מהאולם החוצה. זה היה הצליל של נפילה מרהיבה עבור אדם שלטענת התובעים הציג את עצמו כ"מושיע של תעשיית המטבעות הקריפטו" כפי שהעיד בפני הקונגרס ופרזנטורים מפורסמים כולל לארי דיוויד, טום בריידי וסטף קרי, פרסמו את החברה שלו.
 

התובעים חזרו על טענתם שבנקמן-פריד גנב מיליארדי דולרים בפיקדונות של לקוחות FTX כדי לממן את עסקיו והשקעות מיזמים ספקולטיביות שלו, לתרום תרומות לצדקה ולהוציא עשרות מיליוני דולרים על תרומות לא חוקיות בקמפיין לדמוקרטים ולרפובליקנים בניסיון לקנות השפעה על רגולציה של מטבעות קריפטו.
השופט אמר שיש סיבה סבירה להאמין שבנקמן-פריד ניסה "להתעסק עם עדים לפחות פעמיים" מאז מעצרו בדצמבר, בכך שלאחרונה הראה לעיתונאי את פרטיה של בכירה לשעבר בחברה ועדת מפתח נגדו, כאשר הוא פנה ליועץ הכללי של FTX בתקשורת מוצפנת.
השופט אמר כי הוא הגיע למסקנה שקיימת סבירות שבנקמן-פריד ניסה להשפיע על שני עדי המשפט הצפויים "וסביר להניח שאחרים שאנחנו אפילו לא יודעים את שמם" כדי לגרום להם "לסגת, כדי שיגדרו את שיתוף הפעולה שלהם איתם. הממשלה."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לעברה הזאת שם!!!!
    אנצי! 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבוש הליכי חקירה,הטרדת עדים,הדחת עדים לדבר פשע!!!!
    סגור