השוק

הכלכלנים לא מתרגשים מהמדד: האינפלציה תחזור בחודש הבא ל-4%

האסטרטג הראשי של פסגות, אורי גרינפלד, מצנן את ההתלהבות ממדד חודש יולי; גרינפלד אומר כי בחודש הבא האינפלציה תחזור לרמה של 4% כששער החליפין של הדולר יהיה השיקול המרכזי בהחלטה של בנק ישראל אם להעלות ריבית
ניצן כהן | 
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות מצנן את ההתלהבות מהמדד הנמוך של חודש יולי. "הירידה של האינפלציה לרמה של 3.3% היא זמנית בלבד שכן היא מושפעת בעיקר ממדד יולי הגבוה של שנה שעברה.
"למרות זאת, ואף על פי שבחודש הבא האינפלציה תחזור קרוב מאוד לרמה של 4%, אין ספק שמדד יולי מהווה חדשות טובות מבחינת סביבת האינפלציה בישראל. בניכוי העונתיות קצב האינפלציה בישראל בשלושת החודשים האחרונים (במונחים שנתיים) הוא קרוב מאוד ליעד וגם זה בעיקר בגלל סעיף הדיור. האינפלציה ללא דיור עמדה בשלושת החודשים האלו רק על 1.5%", אומר גרינפלד.
"מכיוון שמחירי הדירות (שאינם חלק מהמדד) ממשיכים לרדת, סביר להניח שגם מחירי השכירות בישראל שבעזרתם נמדד סעיף הדיור יחלו להאט בחודשים הבאים ויתמכו בירידה נוספת במגמת האינפלציה. אנו מעריכים שעוד לפני אמצע השנה הבאה האינפלציה תחזור אל היעד של בנק ישראל. כרגע, מבחינת בנק ישראל סביבת האינפלציה נראית בסדר ואינה מצדיקה העלאת ריבית נוספת.
"עם זאת, שער החליפין ממשיך להיות גורם הסיכון המרכזי מבחינה זו. במידה והפיחות של השקל יימשך, ציפיות האינפלציה יעלו שוב ובנק ישראל עשוי להעלות את הריבית פעם נוספת", הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה