השוק

כך פרטנר השתלטה על החיבור הסיטונאי של בזק

בסוף השנה שעברה טלטלו פרטנר ובזק את עולם האינטרנט בסיבים עם עסקת ענק במסגרתה רכשה פרטנר 120 אלף קווי סיבים אופטיים מבזק; ל-ice נודע כי פרטנר השלימה כבר שני שלבים בעסקה ובימים האחרונים החלה ליישם את השלב השלישי שלה
ניצן כהן | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר וגיל שרון יו"ר בזק (צילום כפיר סיוון, רמי זרנגר)
בסוף השנה שעברה טלטלו בזק ופרטנר את עולם תשתיות האינטרנט כשחתמו על עסקה סיטונאית במסגרתה רכשה פרטנר מבזק 120 אלף קווי סיבים אופטיים בסכום בסיסי של 574 מיליון שקל. לסכום הזה יש להוסיף תשלומים נוספים שפרטנר לקחה על עצמה כמו דמי תחזוקה וכן הלאה.
עכשיו כדי שנבין את התמונה. הרכישה של פרטנר מבזק אפשרה לה לחברה 120 אלף לקוחות חדשים לשירותי האינטרנט שלה כשבפועל התשתית היא של בזק כשפרטנר התחייבה לכמות האסטרונומית הזו ואילו בשק מצידה גובה מפרטנר תשלום נמוך יותר מהתשלום שהיא גובה "מהשוק הסיטונאי".

ההסכם כלל מספר הנחות חלקן סמויות וחלקן גלויות. החלק הגלוי הוא שההסכם תקף ל-5 שנים ואילו החלק הסמוי שלו כלל הנחת עבודה שפרטנר תחבר סדר גודל של 24 אלף לקוחות פרטיים מידי שנה לתשתית של בזק במסגרת ההסכם.
כעת נודע ל-ice שפרטנר השלימה כבר השנה שתי פעימות בהסכם הזה כלומר היא חברה לתשתיות של בזק כ-50 אלף לקוחות שלה והיא החלה בחיבור של לקוחות מהפעימה השלישית. כלומר, פרטנר הקדימה שנתיים מההסכם וסיימה את חלקה בו תוך פחות משנה וזה הישג לא מבוטל גם לפרטנר וגם לבזק שהשכיל לנעול את פרטנר בהסכם הזה.
אם כן, מהדו"חות של בזק ניתן ללמוד כי מצבת לקוחות השוק הסיטונאי שלה גדלה משמעותית עד כדי כך שפרטנר אחראית למרבית העלייה הזו. כך למשל ברבעון הרביעי של 2022 חיברה בזק מהשוק הסיטונאי 14 אלף לקוחות חדשים שזה היה פחות או יותר קצב הגידול שלה מרבעון לרבעון ב-2022.
אולם ברבעון הראשון של 2023 כבר מספר הצירופים החדשים של לקוחות השוק הסיטונאי זינק ל-36 אלף לקוחות וברבעון השני המספר הזה התקבע על 30 אלף לקוחות חדשים כשכל העלייה הזו, או לפחות רובה, מיוחסת לעסקת פרטנר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה