השוק

סמוטריץ' לא מתקפל: "הון פוליטי על חשבון תקציב המדינה"

שר האוצר מנמק את טענותיו לשלילת התקציב למועצות המקומיות הערביות ומדגיש כי: "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי ואין לו שום הצדקה מקצועית"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ ומנסור עבאס (צילום דוד כהן ואוליבייר פיטוסי פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב למכתבו של שר הפנים משה ארבל, בסוגיית העברת מענקים פוליטיים לרשויות הערביות בגובה 200 מיליון שקלים שהתחייבה שרת הפנים לשעבר איילת שקד ליו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס.
סמטוריץ' חידד ואמר: "מלבד דרישה פוליטית של עבאס שביקש לעשות הון פוליטי על חשבון תקציב המדינה ולשחד את בוחריו בחברה הערבית. הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם". 
"אנשי החשב הכללי בשיח עם אנשי המקצוע במשרדך בכדי למצוא לך מענה, ואולם עד כה לא זכינו לשיתוף פעולה ולא נמצא המנגנון שיוודא את מימוש תקציבי הרשויות השוטפים למטרותיהם. אודה על הנחייתך לאנשי משרדך לשתף פעולה עם אנשי המקצוע במשרדי לסיכום מנגנוני הבקרה והפיקוח האמורים". הוסיף שר האוצר והדגיש כי: "מדובר בטיעון מופרך מיסודו. הרשויות המקומיות אישרו את תקציבן לשנת 2023 לפני סוף שנת 2022 – תקופת מערכת הבחירות והמשא ומתן להקמת הממשלה החדשה. בתקופה הזו לא היתה ממשלה ובוודאי לא היה תקציב מדינה מאושר שאפשר לבנות עליו".
"הרשויות ידעו שמדובר בכסף קואליציוני שאינו בבסיס שניתן להן לראשונה בממשלת השמאל הקודמת וממילא אין שום סיבה בעולם שהוא יינתן גם בממשלה שלנו. האם אתה מעלה על הדעת שאם חלילה תקום כאן יום אחד ממשלת שמאל היא תמשיך לתקצב את הכספים הקואליציוניים שלנו, שמשקפים את סדרי העדיפויות והערכים שלנו, כי הגופים המתוקצבים בנו עליהם?!" תהה שר האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה