השוק

סמוטריץ' מעכב מאות מיליוני שקלים לשלטון המקומי: זו הסיבה

בדרך למשבר עם השלטון המקומי? האם הכספים שהובטחו לרשויות הערביות בקדנציה הקודמת יחייבו גם את הממשלה הנוכחית? תלוי את מי שואלים. סמוטריץ' כבר הכריע בסוגיה: "התחייבויות קואליציוניות של שקד"
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקפיא העברת 314 מיליון שקל לרשויות הערביות בשלטון המקומי בטענה שהוא בודק התחייבויות קואליציוניות של ממשלת בנט-לפיד. ממכתב ששלח לו שר הפנים משה ארבל ובו הפציר בו להפשיר את הכספים נחשף דבר העיכוב. 
התקציבים בסך 200 מיליון שקל מיועדים להוצאות השוטפות של הרשויות המקומיות, 100 מיליון לפרויקטים לפיתוח כלכלי, 10 מיליון להנגשה ו-4 מיליון שקל להערכות חירום. מסתמן כי נוסחת מענקי האיזון לרשויות המקומיות מפלה לרעה את הרשויות הערביות וכל עוד לא הושגה הסכמה על נוסחה אחרת הוחלט שהן יקבלו 200 מיליון שקל תוספת תקציב שוטף.
השר ארבל מציין במכתבו לסמוטריץ' כי "ההמלצה המקצועית הגורפת הינה לשחרר את התקציבים תוך כדי השגחה הדוקה מצד אנשי המשרד על השימוש בתקציבים ועידוד ותימרוץ הרשויות להשתמש במנגנונים על-רשותים דוגמת החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי או אשכולות יישובים על מנת לנצל אותם. סמוטריץ' מנסה לשחק אותה ימני שלא נותן כסף לערבים. זה הרבה דיבורים כדי לעשות שרירים אבל אני לא יודעת מה הקווים האדומים שלו".
ארבל ציין כי: "תקציבי הרשויות תוכננו בהתאם והעדרם עלול לפגוע באיזון התקציבי של הרשויות באופן משמעותי". גם כהן אומרת ש"הרשויות ערכו הסכמים על סמך הכסף הזה ונכנסו לחובות". היא מביעה חשש מפעולות מחאה של הרשויות הערביות, כולל השבתות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתבייש לך! תשחרר כבר ממלא אין להם תקציבים אתה גם מקפיא! (ל"ת)
    אבי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור