השוק

אדידס עוברת לזכיינית חדשה: 46 חנויות יופעלו בישראל

אלקטרה מוצרי צריכה מתרחבת עם מותג אדידס: במסגרת הסכם "זכיינות על" תפעיל החברה החל מחודש אוקטובר 46 סניפים של המותג  בישראל ותקבל זכות סירוב ראשונה לפתיחת חנויות נוספות של המותג בישראל. היקף המכירות הצפויות בשנת 2024 מוערך בכ-250 מיליון שקל בשנה
מערכת ice |  1
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום shutterstock, יחצ אלקטרה)
קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום (שלישי), כי חתמה על הסכם זכיינות מורחב עם אדידס, בהמשך למזכר ההבנות ממאי 2023.  במסגרת ההסכם המורחב אדידס תעביר 28 סניפים שלה (מתוכם 4 חנויות עודפים וחנות הנמצאת בהקמה) להפעלת אלקטרה מוצרי צריכה כזכיינית, וזאת החל מחודש אוקטובר 2023. לאחר ההעברה, כאמור, תפעיל אלקטרה מוצרי צריכה 46 סניפים של רשת חנויות הספורט אדידס בישראל, לעומת 18 חנויות שהפעילה עד כה, לאחר שרכשה את הזכויות לגביהן בתחילת השנה.
במסגרת ההסכם, תרכוש אלקטרה מוצרי צריכה את הזכויות בגין החנויות האמורות, וכן רכוש את הזכויות וההתחייבויות בקשר להסכמי השכירות של חנויות אדידס העוברות להפעלתה. התשלום ייפרס על פני השנים 2023-2025, ואליו יתווסף סכום המלאי של החנויות, כפי שיהיה במועד ההשלמה.
מועד השלמת העסקה צפוי להיות בחודש אוקטובר 2023, כפוף לקבלת האישורים הנדרשים, לרבות אישור הממונה על התחרות. החברה מעריכה כי ככל והעסקה תושלם, מחזור המכירות של החברה כתוצאה מההתקשרות הכוללת עם אדידס, הכוללת את 48 החנויות של הרשת, צפוי לעמוד על כ-250 מיליון שקל בשנת 2024. זאת, בהתבסס על מחזור המכירות של חנויות אדידס המופעלות על ידי החברה במועד זה ושיעורי מכירות למ"ר המקובלים בענף.
את אלקטרה מוצרי צריכה ייצגו בעסקה עורכי הדין שמחה קובארי ונטעלי סוננט ממשרד מיתר, את אדידס ייצגו בעסקה עורכי הדין שרית מולכו, סיימון סינט וניסרין מסראווה-עודה ממשרד ש.פרידמן אברמזון.
אדידס נחשבת למותג הספורט השני בגודלו בעולם, הוקמה בשנת 1949, ומוערכת כיום בשווי שוק של כ29 מיליארד יורו (נכון למאי 23). למותג ישנן כ-2,000 חנויות ברחבי העולם ומחזור מכירות שהסתכם בכ-22 מיליארד יורו בשנת 2022. את אלקטרה מוצרי צריכה ייצגו בעסקה עורכי הדין שמחה קובארי, נטעלי סוננט ודלילה אידית בר-נתן ממשרד מיתר, את אדידס ייצגו בעסקה עורכי הדין שרית מולכו, סיימון סינט וניסרין מסראווה-עודה ממשרד ש.פרידמן אברמזון.
כזכור, במאי 2023 נחתם הסכם שיתוף הפעולה עם חברת כאל ובנק הפועלים להקמת מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי. כרטיס האשראי החדש יונפק על ידי כאל ללקוחות ביט וללקוחות הרשתות הקמעונאיות של קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, ויכללו בו  לקוחות מועדון ביט-קארד ולקוחות מועדון Family 365. בשנתיים הראשונות לפעילות המועדון, החברה תהיה זכאית לקבל מענקי רשת ביטחון ומענקי יעדים אשר עשויים להבטיח לה תקבולים נטו (לאחר החזר הוצאות הכלולות במענקי רשת הבטחון), בסכום של כ-32 מיליון שקל בכל אחת מהשנים. בנוסף, תהא החברה זכאית למענק המותנה בעמידה ביעדי ביצוע, בסך של עד 50 מיליון שקל, במשך תקופת ההסכם, בהתאם לסיכום בין הצדדים.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה מסר: "אנו שמחים על התרחבות פעילותינו כזכיין-על המוביל של מותג אדידס בישראל. המעבר מהפעלתן של 18 חנויות ל-46 הוא תוצר של שיתוף הפעולה המוצלח בין החברות, דבר שבא  לידי ביטוי בתוצאות אותן הציגו החנויות שבניהולנו. מהלך זה הינו נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של אלקטרה מוצרי צריכה להרחבת פעילותה במגזר הספורט והפנאי, בשילוב עם עם מותגי 'קולומביה', 'אאוטדורס' ו'שבילים', וחלק מיישום החזון להפוך לקבוצת מוצרי הצריכה הגדולה בישראל"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מונופול
    קוסטה 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לפרק אותם, הם נכנסים כל יום לתחומים חדשים ואחרי זה מעלים לנו מחירים בכל דבר !
    סגור