השוק

המשקיעים חוששים מחברות הדירוג - מוכרים מניות ומסתערים על הדולר

החקיקה המשפטית עברה אתמול בכנסה והמשקיעים שציפו לפשרה או סוג של פשרה מבינים שכזו לא תקרה ומכאן שתגובת חברות דירוג האשראי עלולה להיות קטלנית לכלכה הישראלית וזו נקודת הזמן בה המשקיעים חוזרים להוציא כסף מישראל
ניצן כהן |  1
שקל ודולר (צילום shutterstock)
החקיקה המשפטית שעברה אתמול שינתה (שוב) את הנחות העבודה אצל המשקיעים המוסדיים. לאורך כל שעות יום המסחר של אתמול קונצנזוס ההערכות היה שבסופו של יום תימצא פשרה (או סוג שלה) שתרכך את החקיקה ותביא לסוג של רגיעה ברמות הגבוהות של הסיכון הכלכלי החדש בישראל.
החקיקה לא עברה ריכוך והממשלה לא עשתה אפילו קולות של פשרה וזה אומר שצריך לחשב מסלול מחדש. החשש הגדול היום בשוק ההון הוא שחברות דירוג האשראי יגיבו בתגובה שמנעד הרחב שלה יכולה להיות קטלנית לכלכלה המקומית וזה אומר שצריך להוציא כסף מישראל, כאן ועכשיו ורגע לפני שיהיה מאוחר.

במסחר במט"ח הדולר מזנק לא פחות מ-2% ונסחר קרוב מאוד לרמה של 3.7 שקל והפאונד הבריטי מזנק ביותר מ-2% לרמה של 4.75 שקל. האירו עולה ב-1.8% "בלבד" לרמה של 4.09 שקל.
בבורסה נרשמות ירידות שערים חדות כשמניות הבנקים שהם שיקוף של הכלכלה המקומית יורדות בשיעור חד של כמעט 4% וזה כבר מתחיל להיות מסוכן ליכולת שלהם לגייס כסף באמצעות הנפקת מניות, כלל שיהיה בכך צורך. באופן עקרוני ירידות מהסוג הזה פוגעות ביכולת של כלל המערכת לגייס כסף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גורמים לסערה וירידות בשוק
    יגאל 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ובימים הקרובים יגיעו בעלי ההון לאסוף את הסחורה הזולה מהריצפה. כל פעם אותו הדבר מחדש.
    סגור