השוק

מריוס נכט ו-DayTwo מאכזבים: מה קרה לסטארט-אפ המבטיח לסכרת?

DayTwo שהוקמה במטרה לאפשר לחולי סכרת לאזן את רמות הסוכר בדם והעסיקה בשיאה 150 עובדים, לא מימשה את הפוטנציאל ונותרה עם 35 עובדים בלבד
מערכת ice |  2
מריוס נכט ו-DayTwo (צילום shutterstock, ויקיפדיה-תומר יעקובסון)
חברת DayTwo שהוקמה כהבטחה גדולה על ידי יובל אופק, ליהיא סגל ומריוס נכט, נמצאת על סף הפסקת פעילותה. הסטארט-אפ שגייס 85 מיליון דולר והעסיק בשיאו 150 עובדים, נותר עם 35 בלבד. כך פרסם הבוקר "כלכליסט".
החברה מפסיקה את רוב פעילותה ומשאירה רק צוות מצומצם של פיתוח ושירות לקוחות בארץ ובארה"ב. היא הוקמה ב־2015 והיתה אחת ההשקעות הראשונות של איש העסקים מריוס נכט, שהשתתף במחקר של מכון ויצמן לאחר שהיזם דב מורן המליץ לו על כך, ובזכות המחקר גילה שהוא טרום סוכרתי.

DayTwo הוקמה במטרה לאפשר לאנשים לאזן את רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית, בדגש על הסובלים או נמצאים בסיכון לסוכרת סוג 2, טרום סוכרת, מחלות מטבוליות אחרות ואנשים שרוצים לאזן את רמות הסוכר בדם.
עפ"י אתר החברה היא גייסה עשרות מיליוני דולרים בהמשך הדרך במטרה לשפר את המוצר, לפתח מוצרים נוספים, להקים מעבדות מחקר בתחום המיקרוביום המובילות בעולם כדי להמשיך לבצע מחקרים קליניים בתחום חקר חיידקי המעי והקשר לסוכרת ומחלות אחרות. בין המשקיעים בDayTwo ניתן למצוא את תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, רשת בתי החולים האמריקאית ,Mayo Clinic הקרן הצרפתית Seventure Partners המתמחה בהשקעות בתחום חיידקי המעי ומשקיעים פרטיים נוספים, ביניהם עומרי כספי, שחקן ה NBA וקפטן נבחרת ישראל בכדורסל, שהחליט להשקיע בחברה לאחר שהתנסה במוצר וחווה את השינוי החיובי באופן אישי.
מ-DayTwo נמסר בתגובה לכלכליסט: "כמו כל סטארט־אפ אנחנו עושים כל הזמן התאמות במודל העסקי ובמבנה כוח האדם בהתאם. כך למשל, הפתרון העיקרי של החברה שנמכר בארה"ב הופך להיות מבוסס דיגיטל וללא דיאטניות, ופתחנו ערוץ חדש למכירה דרך מפיצים. המו"פ בישראל נשאר וממשיך להוביל את המוצר והמחקר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מגיע לך מריוס איש בזוי ושקרן
    רותי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהסתכסך עם חצי עולם עסקים
    סגור
  • 1.
    כמה מילים על Daytwo
    ד״ר איש 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מספר שנים אימי נרשמה לשירות בעקבות שורה של הבטחות משונות על חיידקי מעיים כפתרון לכל הצרות שלה. בהיותי הספקן שאני, החלטתי לבדוק את הבסיס המדעי לטענות שלהם והרושם שקיבלתי היה שלילי. הבסיס הדעי היה נראה לי רעוע ואכן, הצרות נשארו ולחיידקי המעיים שלום. את האפליקציה שלהם, עם הנתונים התזונתיים של הרבה מאכליים, אמא שלי דווקא מאוד אהבה אבל בזה אין לא חדשנות ולא ערך עסקי (הנתונים פומביים). עם פרוץ הקורונה וגירודי הפדחת שהעברתי מול המרקעים, התחוור לי שאחוז לא מבוטל מההגיגים המשונים שאני שומע ומשמשים את הדרגים הפוליטיים לצורך קבלת החלטות הזויות מגיעים מאותו בית יוצר של DayTwo וזה דווקא עשה לי הרבה מאוד שכל. גם הכתבה הזו עושה לי הרבה מאוד שכל.
    סגור