השוק

הסטארטאפ DayTwo מגייס 37 מיליון דולר כדי להמשיך במלחמה בסוכרת

החברה מנצלת את המומנטום שנוצר סביב הקורונה בשוק האמריקאי כדי להמשיך בפיתוח הטכנולוגיות ומוצרים לשיפור בריאות הסובלים מהמחלה בפרט וממחלות מטבוליות בכלל
כפיר אדר |  1
עובדי DayTwo בישראל (צילום שלומי יוסף)
חברת הסטארטאפ DayTwo גייסה 37 מיליון דולר כדי להמשיך בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לשיפור בריאותם של אנשים הסובלים מסוכרת בפרט ומחלות מטבוליות בכלל. למשקיעים הקיימים של DayTwo שהשתתפו בגיוס הנוכחי - ביניהם aMoon של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל,  10D של יהל זילכה ו-,Cathay Ventures, אשר הרחיבו את השקעתם באופן משמעותי, הצטרפו משקיעים חדשים-ביניהם פועלים שוקי הון, קרן La'maison ו- Micron Ventures. הגיוס הנוכחי מעלה את ההון שהושקע בחברה עד כה ל-85 מיליון דולר.
ההון שגויס ישמש להגדלה נוספת של מרכז הפיתוח בישראל והרחבה משמעותית של הפעילות העסקית של החברה בארה״ב, השוק המרכזי של החברה. המוצר הראשון של החברה, שמשרת כבר למעלה מ-70,000 משתמשים בישראל ובארצות הברית, מבוסס על מחקר וטכנולוגיה פורצי דרך שפותחו במכון ויצמן על ידי פרופ׳ ערן סגל ופרופ׳ ערן אלינב. המוצר מבוסס על שימוש בבינה מלאכותית (AI), ריצוף דנ"א של חיידקי המעי (מיקרוביום), מידע רפואי ומידע אישי התנהגותי כדי להתאים באופן אישי לכל משתמש את התזונה (precision nutrition) במטרה לאזן את רמות הסוכר בדם לאחר הארוחה. 
״בשנה האחרונה הרחבנו משמעותית את מרכז הפיתוח של החברה״, אומר עדי לב, סמנכ"ל מחקר ופיתוח ב- DayTwo. השקענו בתשתיות devops ובארכיטקטורת ענן מתקדמת אשר מאפשרות למפתחים לבנות את המוצר של החברה בסטנדרטים גבוהים, בקצבים מאוד מהירים ובטכנולוגיות הכי עדכניות שיש.  תעשיית ה- Digital Health Tech, תהווה בעשור הקרוב מנוע צמיחה גלובלי לפחות כמו תעשיית הסייבר בעשור הקודם, ולא פחות חשוב, אנחנו זוכים לראות את הקשר הישיר בין העבודה במרכז הפיתוח לאימפקט על בריאות המשתמשים".
"כשמשתמשת במדינת מישיגן בארה״ב מספרת השבוע כי ביטלה ניתוח מורכב לקיצור קיבה, או כשמשתמש מפסיק להשתמש באינסולין ומאזן את הסוכרת, זה נותן תחושת משמעות וערך מוסף אמיתי למה שאנחנו עושים. בנוסף, דייטו מחזיקה במאגר מידע ייחודי והגדול מסוגו בעולם, הכולל מידע רפואי, תזונתי, התנהגותי וריצוף גנטי עמוק של חיידקי המעי של עשרות אלפי אנשים. גיוס ההון יאפשר להמשיך להעמיק את המחקר על הקשרים בין החיידקים בגופנו למחלות נוספות, ולפתח אלגוריתמים חדשים על בסיס המאגר וזאת במטרה לייצר עוד תובנות פרסונליות משמעותית שיש להן אימפקט רפואי מוכח".
סבב ההשקעה הנוכחי מגיע לאחר שהחברה הציגה אימפקט קליני משמעותי של המשתתפים בתוכנית של DayTwo בארה״ב, כולל שיפור ערכי הסוכר בדם וירידה משמעותית בעלויות. בעקבות כך, נחתמו עסקאות מרשימות עם מעסיקים גדולים, מערכות בריאות וחברות ביטוח מובילות בארה"ב, ביניהן אחת משלושת חברות הביטוח הגדולות בארה״ב. בשוק הישראלי, החברה מקיימת שיתוף פעולה ענף עם שירותי בריאות כללית המספקת את המוצר בהנחה למבוטחיה, ובנוסף החברה צפויה להשיק שיתוף פעולה עם מכבי שירותי בריאות. 
לדברי ליהיא סגל, מנכ"לית ומייסדת DayTwo: "בשנה האחרונה אנו משקיעים את מירב המאמצים והפוקוס על השוק בארה״ב. חשוב מאוד להראות את האימפקט הקליני ושיפור בריאות המבוטחים, אך גם חסכון בעלויות של מי שמשלם את ההוצאות הרפואיות, כדוגמת המעסיק או חברת הביטוח. אדם בריא עולה למערכת כ- 6,000 דולר בשנה, ולעומתו אדם עם מחלה מטבולית יכול לעלות גם פי ארבע מזה. המוצר שלנו מאפשר הורדה משמעותית ומהירה בעלויות הבריאות עקב ירידה בצריכת תרופות, בביקורי רופאים, בניתוחים מורכבים, ובסיבוכים המתלווים לסוכרת ומחלות מטבוליות, ומכאן ההצלחה שלנו בארצות הברית. נמשיך להשקיע משאבים, להצמיח את מרכז הפיתוח בארץ ולהביא מפתחים מומחים בתחומם כדי להעמיק את תחום מחקר חיידקי המעי ולהמשיך לפתח מוצרים שמייצרים אימפקט קליני אמיתי״. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקרה זה, מי שמשקיע מדיח את כספו בשירותים (ל"ת)
    יאל 06/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור