השוק

המפקח על הביטוח קובע מגבלות על עסקת הראל-ישראכרט

הממונה על שוק ההון והביטוח מתייחס היום לראשונה לעסקת הראל-ישראכרט וקובע מגבלות בכל הנוגע לסינרגיה בין ההחברות; המגבלות שמטיל הממונה על שוק ההון על המיזוג נובעות מחשש לפגיעה בתחרות
ניצן כהן |  2
רן עוז (צילום פזית עוז, ויקיפדיה, פלאש 90)
עסקת רכישת ישראכרט על ידי הראל ביטוח עולה מדרגה כשהממונה על שוק ההון והביטוח, עמית גל קובע מספר מגבלות על העבודה המשותפת בין שתי החברות וזאת כדי למנוע ניגודי עניינים בתוך החברה הממוזגת, פגיעה באחת מהחברות וכדי למנוע פגיעה בתחרות.
במכתב ששלח עמית גל להראל הוא קובע כאמור מגבלות על העבודה המשותפת שכוללות איסור על מינוי נושאי משרה בהראל לתפקידים שנחשבים "נושא משרה" בישראכרט. גל מאפשר מינוי של שני נושאי משרה כאלה אבל אף אחד מהם לא יוכל להתמנות ליו"ר ישראכרט. גל ממשיך ואוסר על נושא משרה בישראכרט להתמנות ליו"ר הראל ביטוח וזאת כדי למנוע מצב בו שיקולים שאינם טובת ישראכרט (או הראל) יהיו גורם בתהליכי קבלת החלטות.
עוד דורש גל מהראל שהגורמים שמטפלים בהלוואה שנתנה החברה לוורבורג פינקוס לרכוש את MAX לא יהיו בקשר עם ישראכרט וזאת במטרה להגן על הקניין הרוחני ועל הסודות המסחריים של MAX. 
עוד קובע גל כי ההון העצמי סולו של הראל ביטוח אחרי המיזוג עם ישראכרט לא יפחת ממחצית מגובה המאזן כשבחשבון יילקחו התחייבויות וערבויות שהעמידה הראל לטובת חברות אחרות בקבוצה שלה להוציא חברת הביטוח עצמה.
צריך לזכור שהמכתב שקיבלה היום הראל מהממונה על הביטוח היא התקדמות בכל הנוגע להשלמת העסקה שעדיין תלויה בעוד מספר גורמים שכוללים את אישור רשות התחרות ובנק ישראל כשכל רגולטור צריך להביע את עמדתו ולהעיר את הערותיו כדי שיוכל לאשר את ביצוע העסקה.
נזכיר כי לאחר רכישת MAX על ידי כלל ביטוח נכנסו חברות הביטוח לתחרות על רכישת ישראכרט שהיא החברה הגדולה בתחום כרטיסי האשראי בישראל. שתי הצעות היו האחת של מנורה מבטחים שהייתה טובה יותר למשקיעים בשוק ההון בעיקר בגלל שההצעה הזו הייתה לרכישת גרעין השליטה בישראכרט כך שהחברה הייתה נשארת ציבורית וזה אומר שתיק ההשקעות של הציבור היה נהנה מחיבור של ישראכרט עם מנורה מבטחים.
אבל אז הראל באה עם הצעה גבוהה מאוד של יותר מ-3 מיליארד שקל לרכוש את כל ישראכרט ומטבע הדברים דירקטוריון ישראכרט קיבל את ההחלטה הנכונה שהוא חשב שהיא הטובה ביותר עבור החברה וחתם עם הראל על העסקה. מטבע הדברים מדובר בעסקה מורכבת ולכן לוקח זמן להשלים אותה והמכתב של הממונה על שוק ההון והביטוח הוא התקדמות משמעותית לקראת השלמת העסקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל המפקחים שווים לסוליית נעל שחוקה
    אאאב 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שמעניין אותם איזה רווח אישי ישיגו מהאיחוד...
    סגור
  • 1.
    תחליפו תמונה של הבנין הירוק , היא לא רלוונטית עבור ישרא (ל"ת)
    דודו 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור