השוק

המונופול של ויסוצקי נשבר: זו השחקנית שתזעזע את שוק התה

באופן מעניין למדיי וכמה ימים בלבד אחרי שראשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול, מופיע נציג רשמי של יצואנית תה גדולה - וייטאנם ופועל להכניס את התה הוייטנאמי לישראל; שיעור על תחרות ומלחמה ביוקר המחיה
ניצן כהן |  9
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, מתוך אתר ויסוצקי, unsplash)
רשות התחרות הכריזה לפני כמה ימים על ויסוצקי כמונופול ובכך למעשה מגבילה רשות התחרות את היכולות של החברה שמוכרת בכל בית בישראל, לחסום מתחרים. הסיפור הזה מקבל היום טוויסט מעניין. על פי רוב לוקח לא מעט זמן ליבואנים להתארגן להיכנס לשוק שנשלט על ידי שחקן אחד וחזק. אבל במקרה הזה, כמה ימים לאחר ההכרזה אומר שגריר ויאטנם בישראל כי לויאטנם יש את היכולת להיכנס לשוק התה הישראלי.
לא צריך להתרגש יותר מידי מההצהרה הזו אולם מה שכן יש לקחת בחשבון שהיבואנים יכולים להגיב יותר מהר ממה שחשבנו קודם וזה אומר שאם אכן יצליחו יבואנים להגיב מהר הרי שהתחרות בענף תגבר ומכאן סביר להניח שהמחירים ירדו ואיכות המוצר והמגוון שלו יגדלו וזה חשוב מאוד להתפתחות הכלכלית של ישראל (ושל כל מדינה) ולמלחמה האמיתית ביוקר המחיה.

אם כן, שגריר וייטנאם בישראל,  Ly Duc Trung התייחס להכרזה של רשות התחרות על ויסוקצי כמונופול בתחום התה ואמר: "אני מאמין שכדי לשלוט ולנהל היטב את השוק, חשוב מאוד להתמקד בצרכנים ובמשתמשי הקצה. או לומר, הצרכנים נמצאים במרכז כל ממשל ציבורי ותאגידי. וייטנאם היא מדינה חקלאית, בעלת כל היכולות הנדרשות לאספקת כל הסחורה שהצרכנים הישראלים מחפשים לרבות תה ומוצרים רבים אחרים לאור מיקומה  הגבוהה ביצואנים הגדולים בעולם של מוצרי צריכה רבים המבוססים על חקלאות.
"וייטנאם היא גם אחת מ-25 כלכלות המסחר המובילות בעולם עם נפח הסחר שעמד בשנת 2022 על כ- 740 מיליארד דולר. כאשר נפח הסחר הדו כיווני בין וייטנאם לישראל היה 2.3 מיליארד דולר. פתיחת שוק למוצרים וייטנאמיים, כולל תה ורבים אחרים, תסייע לצרכנים הישראלים לצמצם את יוקר המחיה ולשפר את תנאי חיי היומיום".
ממשרד גדעון פישר ושות' המייצג את חברות התה הווייטנאמיות נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת רשות התחרות להכריז על ויסוצקי כמונופול. אזרחי ישראל מופלים פעמיים לעומת שאר העולם. למרות שמשלמים הרבה על תה, אינם זוכים לטעום מהמבחר שמציע ענף התה העולמי".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עבודה בעיניים... עוד נגלה שחבר מרכז הליכוד הביא אותם (ל"ת)
    אזרח 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ניר ברקת
    נתי 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפוא אתה אמור להיות ראש הממשלה הבא אתה יכול להיות שר הזבל רק
    סגור
  • 4.
    למה צריך לקנות ויסוצקי (ל"ת)
    משה 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    צעד מבורך
    אבי ברבי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברוכים הבאים
    סגור
  • צרכנות נבונה :
    קובי לוי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שנים שלא קונה ויסוצקי , כי הבחנתי שיש על המדף פירמה אחרת בחצי המחיר . לאחרונה גיליתי תה של רמי לוי שמיובא מסרי לנקה וגם הוא במחיר הוגן . מעניין אבל לסוגי התא השונים טעם זהה של תה . הרבה מיוקר המחיה זה גם הצרכנים הטיפשים.
    סגור
  • 2.
    למס 1 ויסוצקי דפקה את עצמה עם החזירות והעושק!
    אידיוט שימושי 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שנים ויסוצקי חולבת ועושקת אותנו ועכשיו הרשות נזכרה... בדיוק לאחר איומי השר??
    סגור
  • 1.
    כרגיל
    כרגיל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כרגיל דפקתם חברה ישראלית ובמקום לייצר עוד מקומות עבודה בשוק הישראלי ועוד תחרות הבאתם יבוא עולם שלישי זול שפוגע בנו ובהם.
    סגור
  • דיעה אישית
    שרה 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה צריך מזמן להכניס עוד חברות ולא לתת לויסוצקי להפוך לחזירים....
    סגור
  • דפקו חברה ישראלית חזירית
    אסף 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שקית תה ששוקלת 1 גרם עולה לך 1.5 שח אתה יודע כמה עולה קילו תה ? 90 שח בערך זאת עומרת מבחינת חומר על כל שקית תה יש בערך 1500%אחוז רווח.
    סגור