השוק

סלינה קורסת: תסגור מלונות, תפטר עובדים ותתחיל בקיצוצים

חברת האירוח חוותה הפסד של 200 מיליון דולר לעומת הכנסות של 183 מיליון דולר ב-2022. עם אופטימיות לעתיד הודיעה סלינה על השקעה גדולה של 50 מיליון דולר בחברה ממשקיע אסטרטגי
מערכת ice |  1
רשת האירוח סלינה (צילום freepik, יחצ סלינה)
חברת האירוח סלינה נמצאת בתקופה קשה מאוד בחינה עסקית. רק שמונה חודשים אחרי ההנפקה שלה, החברה עומדת בפני פיטורי עובדים, עצירת תוכניות התרחבות וחיפוש דחוף אחר מקורות מימון חדשים.
נכון לסוף מרץ, יתרת המזומנים של החברה עמדה על 23 מיליון דולר בלבד, כך דווח בכלכלסיט. ביום שלישי הודיעה סלינה על סדרה של מהלכי קיצוצים, כולל פיטורים של כ-350 עובדים, סגירת חלק מהמלונות ועצירה כמעט מוחלטת של התרחבות. המהלכים האלה מגיעים אחרי שהחברה חוותה הפסד של 200 מיליון דולר לעומת הכנסות של 183 מיליון דולר ב-2022.

סלינה, שהוקמה ב-2015 על ידי רפאל מוסרי ודניאל רודאסבסקי, יצאה להנפקה באוקטובר באמצעות מיזוג SPAC לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, וגייסה 54 מיליון דולר. עם זאת, שווי השוק של החברה נע כיום סביב 120 מיליון דולר בלבד.
מוסרי דיבר עם כלכליסט על הצורך בשינוי התרבות הארגונית של סלינה, וקבע כי "השוק העביר את המיקוד מהערכת צמיחה לתעדוף רווחיות. כתוצאה מכך, הגישה של סלינה צריכה להסתגל". מוסרי הסביר עוד כי במקום לבצע עסקאות תכופות ולפתוח מלונות רבים, סלינה לא תפתח עוד נכסים חדשים ואף תסגור נכסים לא רווחיים. .
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד הונאת משקיעים
    אזרח 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחקתם לנו את הפנסיות וקרנות ההשתלמות על חלומות באספמיה
    סגור