השוק

חברות להסעות תלמידים יקבלו פיצוי בעקבות גל ההתייקרות במשק

נפתר המשבר שהעלה חשש לפגיעה בהסעות התלמידים: חברות ההסעה יקבלו פיצוי על ההתייקרויות בתקופה האחרונה ויתנהל מו"מ לגבי העתיד. היו"ר דוד ביטן, שכינס את הוועדה שלוש פעמים בעניין עד שהושג הפתרון, ביקש שיתנהל משא ומתן לגבי פתרון קבע להתייקרויות ואמר: "לא נרפה ונכנס את הוועדה שוב בעוד חצי שנה"
דוד זולדן |  1
דוד ביטן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לדון בנושא הפעלת ההסעות למערכת החינוך. זאת לאחר שתי ישיבות קודמות שקיימה הוועדה בנושא בהן התברר, כי התמורה שמקבלות חברות ההסעה הפרטיות מהרשויות המקומיות עבור הסעת תלמידים נשחקה בשל האינפלציה ויש חשש לפגיעה בהסעות בפתיחת שנת הלימודים הבאה. בדיון היום התברר כי הושג פתרון למתן פיצוי לחברות ההסעה על ההתייקרויות של התקופה האחרונה.
מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, אמר כי הצדדים הגיעו לסיכום לפיו תהייה תמיכה של האוצר באופן חד פעמי בשל ההתייקרויות. הוא ציין כי נעשתה פגישה עם נציגי המסיעים והסיכום מקובל על הצדדים. הוא הוסיף כי הסכום יועבר לרשויות המקומיות ודרכן יקבלו חברות ההסעה את הפיצוי. סמנכ"לית מרכז השלטון המקומי, מיכל מנקס, אמרה כי הסיכום מקובל כפיצוי חד פעמי, אך צריך עדיין לפתור את הבעיה הכללית של ההתייקרויות בעקבות עליית המדד ושחיקת התשלום שמקבלות הרשויות.
מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, דודי גיל, ביקש גם הוא לפתור את הבעיה בסעיף ההתייקרויות לא רק באופן זמני, אלא גם לעתיד "כדי שלא נחזור לפה כל שנה". יו"ר הארגון, ניסים סרוסי, הוסיף כי הוא לא מבין מה קרה עכשיו ואמר: "שמענו שיש תקציב שיגיע איכשהו לחברות ההסעה, אבל אולי צריך לכוון את זה להתייקרויות מכאן והלאה. יש מכרז שאני בשנה שנייה או שלישית שלו ולא מקבל הצמדות על התייקרויות עתידיות".
היו"ר ביטן אמר כי חברות ההסעה לא יכולות לעשות כלום כרגע כי הן תחת חוזה ועם ערבויות, אבל כשמתעמרים באנשים בסוף זה מתפוצץ ולכן יש אינטרס לכל הצדדים לטפל בנושא, במיוחד שמדובר בעיקר בהסעות לתלמידי החינוך המיוחד. הוא קרא לצדדים לנהל משא ומתן לפתרון בעיית ההתייקרויות העתידיות, והוסיף: "לא נעזוב את זה, נכנס ישיבה בעוד חצי שנה ואני מקווה שבינתיים תתקדמו עם האוצר לגבי העתיד. הפתרון הזמני הוא בסדר ויאפשר לעבור את הבחירות המוניציפאליות, אבל כולם מבינים שצריך לפתור גם את הבעיה העתידית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיצוי לחברות ההסעות
    אלחנן 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה תעביר פיצוי לעיריות, העיריות יעבירו לחברות ההסעות, ושם זה יעצר מה יהיה עם אלפי קבלני המשנה עצמאיים קטנים שעושים את העבודה מול חברות ההסעה? את כל ההתייקרויות בעצם הם שמימנו ולא חברות ההסעה
    סגור