השוק

נתניהו הצהיר שחוזרים לחקיקה המשפטית ומפיל את הבורסה

עליות השערים שאפיינו את המסחר היום נמחקות והבורסה עברה לירידות; הסיבה לירידות היא הצהרת נתניהו שחוזרים לחוקק את חוקי המפכה המשפטית וזה יקרה עוד השבוע
ניצן כהן |  1
משבר כלכלי (צילום shutterstock)
מאז תחילת השנה התנתקו המסחר בבורסה ובמט"ח מהכלכלה והכל מושפע מהמצב הפוליטי-מדיני. בשבועות האחרונים נראה היה כי הממשלה יורדת מסיפורי המהפכה המשפטית ומבינה את ההשלכות חסרות התקדים על המצב הכלכלי, המדיני והביטחוני אם המהפכה תצא לפועל ומכאן השווקים התחילו לתקן. הבורסה החלה להדביק את פערי התשואות מול ארה"ב והדולר ירד מרמה של 3.7 שקל לרמה של 3.55 שקל בסוף השבוע האחרון.
היום בצהריים התפרסמו דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם בכוונתו לחזור לחוקק את חוקי המהפכה המשפטית וזה יקרה, לדבריו עוד השבוע. לא היה צריך יותר מזה כדי להחזיר את סף הפחד לרמות הגבוהות והבורסה עברה מעליות של כ-0.8% לירידות של 0.8% וזה אומר ירידה תוך יומית של 1% וזה המון.

באופן טבעי מובילות את הירידות מניות הבנקים הגדולים שיהיו הנפגעים הראשונים מחקיקת חוקי המהפכה וזה אומר שאם חשבנו שהמערכת הבנקאית חוזרת להתנהל על פי עקרונות כלכליים מוכרים הרי שכעת המניות שלהם חוזרות להיסחר לפי מידת הפגיעה בתעשיית ההייטק, מידת הבריחה של כסף לחו"ל וכן הלאה.
מניות הביטוח יורדו בשיעור של עד 0.5% וזה בשל החשש מפני גלישה מהירה להאטה כלכלית שתפגע ביכולת של חברות הביטוח למכור פוליסות והיקף ההפקדות לחיסכון הפנסיוני ירדו. מניות הביטוח מאבדות גובה בשל עוד שתי סיבות. הסיבה הראשונה היא עצם הירידות בשווקים והסיבה השניה היא מחשש לגלישה לאנרכיה שתביא לעלייה בהיקפי התביעות נגדן וזה לא טוב.
עליות שערים חדות נרשמות בשוק האג"ח שמהווה סוג של מפלט בתקופות כאלה. התלבונד 60 עולה ב-0.12% והתלבונד השקלי עולה ב-0.34%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחח
    חחחחחח 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח תפסיקו כבר לבלבל את המוח החקיקה הזאת זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות ויקרה
    סגור