השוק

הדולר נופל ביותר מ-1% ומתבסס מתחת לרמת ההתנגדות ב-3.6 שקל

ההיחלשות של הדולר שאפיינה את השבוע שעבר נמשכת ביום המסחר הראשון של השבוע ולמעשה הדולר מתבסס מתחת לרמת ההתנגדות המשמעותית שהייתה ב-3.6 שקל; גורמים בשוק המט"ח: לא מהנמנע שיד חזקה מאוד מעצימה את המגמה
ניצן כהן | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
מגמת המסחר שאפיינה את השבוע שעבר בשוק המט"ח בשבוע שעבר נמשכת גם היום, יום המסחר הראשון של השבוע. הדולר נחלש היום ביותר מ-1% ונסחר ברמה של 3.58 שקל תוך שהוא מתבסס מתחת ל-3.6 שקל, רמה שנחשבת לרמת התנגדות משמעותית.
הסיבה המרכזית להיחלשות של הדולר נעוצה בהנחת העבודה שהמהפכה המשפטית הולכת ומתפוגגת מהעולם וזה נתון משמעותי. עיתוני סוף השבוע היו מלאים בתיאורים על הכוונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למסמס את המהפכה גם במחיר של עימות עם שר המשפטים, יריב לוין ואלה חדשות טובות לכלכלה.

כך או אחרת בשוק המט"ח אומרים היום כי יד חזקה פועלת בימים האחרונים להעצים את המגמה של היחלשות הדולר. כאמור, בשוק המט"ח מייחסים את ה"יד החזקה" לבנק ישראל שהלחץ שם מפני המשך ההתפתחויות האינפלציוניות בשל התחזקות הדולר משמעותיות ככל שאנחנו מתקרבים לסיום מחזור העלאות הריבית הקרובות.
כאן המקום להזכיר שבאופן עקרוני בנק ישראל פועל כממתן תנודות ולא כקובע כיוון במסחר ואז נשאלת השאלה איזו תנודה מעוניין בנק ישראל למתן כרגע, בהנחה שהוא מעורב במה שקורה בשבוע האחרון בשוק המט"ח.  אם כן, אם אכן זה המצב הרי שבנק ישראל מעוניין למתן את התנודה באינפלציה כשיחס התמסורת בין שער החליפין של הדולר לאינפלציה עלה לטענת נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון, ל-20% ולכן העצמת היחלשות הדולר היא גורם ממתן אינפלציה שלא דרך כלי הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה